LTStraipsnyje, remiantis archyviniais šaltiniais ir istoriografija, pristatoma Palėvenės architektūros ansamblio raida ir dailės paminklai, taip pat aptariami jau po vienuolyno uždarymo XIX a. antrojoje pusėje ir XX a. įsigyti ar atnaujinti bažnytinės dailės kūriniai. Išsamiai tyrinėjama inventoriuje aprašyta Palėvenės dominikonų vienuolyno ir bažnyčios architektūros raida, atskleidžiamos Šv. Dominyko, Šv. Pranciškaus ir Šv. Lauryno titulo bažnyčios interjero meninės ypatybės. Aptariama bažnyčios altorių ir koplyčių ikonografinė programa bei puošybos elementai. Tyrinėjama altorių ir sakyklos ansamblio architektūrinė ir skulptūrinė raiška, interjero dekoras. Atskleidžiama, kad Palėvenės dominikonų vienuolyno ansamblis XVIII a. paskutiniajame ketvirtyje jau klestėjo ir buvo išpuoštas laikantis vėlyvojo baroko ir rokoko stilistikos. Vėliau tas vaizdas pildėsi ir kito tik labai nežymiai. Visi bažnyčios interjero dekoro elementai tarpusavyje susieti plastiniais ir prasminiais ryšiais. Altorių paveikslai, skulptūros ir lipdyti horeljefai akcentuoja katalikiškojo tikėjimo tiesas, dominikonų maldingumo kryptį, o herbiniai ženklai išreiškia pagarbą Palėvenės dominikonų bažnyčios fundatoriams. XIX a. pirmojoje pusėje Palėvenės dominikonai nuolat tvarkė ir gražino ansamblį. Daug atnaujinimo darbų atlikta bažnyčioje XX a. pradžioje. XX a. pabaigoje susirūpinta ir sovietiniais laikais nuniokotais vienuolyno pastatais. Dabar vienuolyno pastatai atiduoti naudoti Palėvenės bendruomenei. Palėvenės ansamblis prikeliamas naujam gyvenimui. l.Reikšminiai žodžiai: Baroko architektūra; Baroko dailė; Dominikonai; Jurgis Mažeika; LDK; Paveldas; Laurynas Mykolas Odlianickis-Počobutas; Palėvenė; Palėvenės vienuolynas; Sakralinė dailė, architektūra; Baroque architecture; Baroque art; Dominicans; Heritage of the Great Duchy of Lithuania; Jerzy Mozeyko; Palėvenė; Palėvenė monastery; Sacred art, architecture; Wawrzyniec Michal Odlianski-Poczobut.
ENWith reference to archival sources and historiography, an article describes the development of the architectural ensemble of Palėvenė and the monuments of art, also it discusses the church art that was obtained or renewed after the closure of the monastery in the second half of the 19th c. and in the 20th c. The development of the architecture of the Palėvenė Dominican Monastery and the church that was described in detail in the inventory has been analysed; the artistic features of the interior of St. Dominic, St. Francis and St. Laurence's church are revealed. The iconographic programme and the elements of decoration of the altars and chapels of the church are described. The architectural, sculptural elements and the decoration of the interior of the ensemble of altars and a pulpit is analysed. It is revealed that in the last quarter of the 18th c. the ensemble of the Palėvenė Dominican Monastery was already flourishing and was decorated according to the styles of late baroque and rococo. It did not improve or change much. All décor of the interior of the church is related by plastic and meaningful relations. The pictures, sculptures and high relief of the altars emphasize the truths of the Catholic religion and the dedication of Dominicans; the signs of the coats of arms expresses their respect to the founders of the Palėvenė Dominican Church. During the first half of the 19th c., the Dominicans of Palėvenė Church were taking care of the ensemble. A lot of renovation works were performed in the church at the beg. of the 20th c. At the end of the 20th c., attention was paid to the buildings of the monastery that were damaged during the Soviet period. Now the buildings of the monastery belong to Palėvenė community. Palėvenė ensemble is raised for a new life.