Disleksijos rizikos įvertinimo galimybės : disleksijos rizikos skalės standartizavimas Klaipėdos mieste

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Disleksijos rizikos įvertinimo galimybės: disleksijos rizikos skalės standartizavimas Klaipėdos mieste
Alternative Title:
Possibilities of dyslexia risk identification: scale of the risk of dyslexia standartisation in Klaipėda city
Summary / Abstract:

LTPranešime pristatomi disleksijos rizikos skalės (DRS, Bogdanowicz) standartizavimo Klaipėdos mieste duomenys. Tyrimo imtis buvo sudaryta iš Klaipėdos miesto 6-erių metų vaikų (N = 1584) imties atsitiktinai atrinkus 14% vaikų, kurie sudarė reprezentatyvią imtį (n = 221). Disleksijos rizikos skalės įvertinimai buvo analizuojami, remiantis dvejais DRS vertinimo šaltiniais: auklėtojų vertinimais apie visos reprezentatyvios imties vaikus ir tėvų vertinimais apie 68% reprezentatyvios imties vaikų. Taip pat 32% tiriamųjų vaikų papildomai atliko užduotis, skirtas fonologinio supratimo, nuoseklumo, regimosios-motorinės koordinacijos, supratimo klausant įgūdžiams įvertinti. Remiantis gautais tyrimo rezultatais buvo parengtos DRS normos, leidžiančios įvertinti Klaipėdos miesto 6-erių metų vaikų disleksijos riziką. DRS vidinio suderinamumo rezultatai (Cronbach alpha lygi 0,931) rodo pakankamai gerą skalės patikimumą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: 6 metų amžiaus vaikai; Disleksija; Disleksijos rizikos skalė; Disleksijos rizikos įvertinimas; Klaipėda; Standartizacija; Standartizavimas; 6; Dyslexia; Dyslexia risk identification; Dyslexia risk scale; Klaipėda; Scale of the risk of dyslexia; Standardization; Standartisation; Years old children.

ENThis paper reports Scale of the Risk of Dyslexia (SRD, Bogdanowicz) in Klaipėda city standartisation data. A representative sample (n=221, 14% of total sample) was selected from 6 years old children in Klaipėda city (N=1584) by random sampling. Scale of the Risk of Dyslexia data was gathered from two sources: kindergarten teachers who filled SRD about all children, and parents, who filled SRD about 68% of representative sample children. 32% children additionally accomplished tasks, evaluating visual-motor functions, phonological awareness, verbal memory, listening comprehension, and sequencing. The outcome of the study is norms of Scale of the Risk of Dyslexia for 6 years old children in Klaipėda city. The method of internal consistency measures results showed high reliability of SRD (Cronbach alpha - 0,931). [text from author]

Related Publications:
The Effects of emerging literacy skills on the development of first-grade reading and writing / Reda Gedutienė, Mindaugas Rugevičius. Spring University. Changing education in a changing society. 2005, 1, p. 62-67.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/22592
Updated:
2020-09-08 21:54:49
Metrics:
Views: 40
Export: