Globalisation, mobility and implications for educators

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Globalisation, mobility and implications for educators
In the Journal:
Tiltai [Bridges] [Brücken]. 2009, Nr. 4 (49), p. 45-55
Summary / Abstract:

LTGlobalizacija pasireiškia padidėjusiu individų, kapitalo ir informacijos mobilumu. Taip formuojama daugiakultūrinė visuomenė. Mokymasis daugiakultūrinėje visuomenėje pasižymi specifiniais ypatumais, be to, kultūrinis kontekstas visuomet įtakoja mokymąsi, nes kiekvienas asmuo sąveikauja su pasauliu ir kaupia patirtį remdamasis savo įsitikinimais. Todėl pedagogai turėtų padėti studentams reflektuoti apie savąjį tapatumą bei kitokių žmonių, su kuriais jie vis dažniau susitiks globaliame pasaulyje, suvokimą. Straipsnyje nagrinėjama kultūros samprata, analizuojamas globalizacijos poveikis tarpkultūriniam ugdymui. Siekiant nustatyti, kokias savybes studentai priskiria kitoniškumui ir koks jų patyrimas šiame kontekste, atliktas tyrimas - fokus grupės diskusija ir refleksija. Aukštosios mokyklos studentai tarpusavyje (4-5 narių grupelėse) diskutavo tam tikromis temomis (ką studentai laiko kitokiais, kokia yra bendravimo su kitokiais žmonėmis patirtis ir pan.), po to pateikė savo nuomonę raštu (iš viso 101 respondentas: 67 merginos ir 34 vaikinai). Klausimus suformulavo tarptautinė komanda, kuriai vadovavo prof. S. Rhone. Atlikta gautų duomenų analizė atskleidė, kad studentai žino labai įvairias kitoniškumo savo visuomenėje formas. Daugiau nei pusė tyrimo dalyvių išreiškė pasirengimą pradėti komunikaciją su kitu asmeniu, tačiau kartu jie nurodė poreikį įgyti tam tikrų bazinių įgūdžių. Būtinybė mokėti užsienio kalbas ir pažinti kultūras buvo nurodytos kaip svarbiausios būtinos sąlygos. Empirinis tyrimas išryškino tam tikras tarpkultūrinio ugdymo gaires.Reikšminiai žodžiai: Culture; Globalization; Intercultural education; Aukštasis mokslas; Multikultūrinė aplinka; Kultūra; Globalizacija; Higher education; Multicultural society; Culture.

ENIn this paper characteristics of globalization are presented, and namely processes of mobility of people, capital and information seem to have achieved the largest scope in our history, therefore a multicultural society is developing. In the paper it is emphasized that in a globalize world intercultural experiences become almost integral part of daily routines of people of almost all ages. Therefore educators have to start to consider the possibilities to help students (in this paper the context of higher education is analysed) to reflect on both their identities, and the perception of other people, whom they will be meeting more often in a globalize world, therefore in this paper results of an empiric study on the students opinions what are the attributions of otherness, and what are their experiences in the multicultural context, are presented. [From the publication]

ISSN:
1392-3137; 2351-6569
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/22578
Updated:
2018-12-17 12:32:20
Metrics:
Views: 36    Downloads: 1
Export: