LTĮ paauglių fizinį aktyvumą orientuotas konsultavimas organizuojamas paaugliui aktualioje kūno kultūros saviugdos situacijoje greitam sprendimui rasti. Tai sudaro tyrimo probleminio klausimo esmę. Tyrimo tikslas - atskleisti edukacinio konsultavimo, kaip metodo, sprendžiančio pedagoginės komunikacijos trikdžius kūno kultūros veikloje, galimybes. Tiriamąją imtį sudarė VII-XII klasių (amžiaus vidurkis metais: 16,13 (1,732)) mokiniai (n = 213): 59,6% merginų (n = 127) ir 40,4% vaikinų (n = 86) iš dviejų Kauno vidurinių mokyklų. Pedagoginės komunikacijos trikdžiams spręsti atliktas ugdomasis eksperimentas, kurio metu orientuotasi į edukacinį konsultavimą. Nustatyta, kad pedagoginės komunikacijos sunkumų kelia tiek mokytojų, tiek mokinių elgesys. Vaikinai dėl mokytojų elgesio dažniau nei merginos konfliktuoja su pedagogais, tačiau merginas dažniau nei vaikinus neigiamai veikia kūno kultūros mokytojų elgesys. Edukacinis konsultavimas yra tinkama pedagoginės komunikacijos skatinimo technika, kadangi pedagoginės komunikacijos sunkumai su kūno kultūros mokytojais poveikio grupėje sumažėjo pritaikius edukacinį konsultavimą. Tuo tarpu lyginamojoje grupėje pedagoginės komunikacijos su kūno kultūros mokytojais sunkumų aktualumas spontaniškai vieno mėnesio laikotarpiu nesikeitė. Be to, pritaikius edukacinį konsultavimą, nesutarimai su kūno kultūros mokytojais lieka aktualiausi tiems paaugliams, kurie nurodo, kad buvusi problema jiems vis dar tiek pat, kaip ir anksčiau, trukdo pamokoje. Jie pažangos edukacinio konsultavimo metu nepasiekė lyginant su tais, kurie nurodė, kad dėl konsultacijų metu spręstų problemų su kūno kultūros mokytoju pasiekė menką, vidutinišką ar žymią pažangą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Pedagoginė komunikacija; Kūno kultūros pamoka; Edukacinis konsultavimas; Pedagogical communication; Physical education lesson; Educational consulting; Pedagogin4 komunikacija.
ENIt is plausible to promote adolescent physical activity-oriented consulting which is organised in order to discover a quick solution for an adolescent in physical activity self-education situations. This constitutes the core of the issue of the present analysis. The aim of the research is to reveal the opportunities provided by educational consulting as a method dealing with obstacles in physical education-related activities. The sample of the research consists of 7th to 12th year students. When dealing with obstacles in pedagogical communication, an educational experiment was performed, during which educational consulting was employed. It has been established that challenges in pedagogical education arise due to the behaviour of both teachers and students. Educational consulting is an adequate technique for promotion of pedagogical communication since difficulties in pedagogical communication with teachers of physical education decrease in the target group where educational consulting is applied. On the other hand, in the comparison group, the urgency of complications in pedagogical communication with physical education teachers did not alter spontaneously during the one month period. Besides, after application of pedagogical consulting, most urgent disagreement with physical education teachers remains in those adolescents who indicated that the previous problem remains a disturbance of the same level during the lesson (i.e. no progress in educational consulting was achieved) in comparison with those who indicated that during consultations when dealing with the teacher of physical education they achieved minor, average or major progress. [From the publication]