LTKultūra - tai adaptacinė reakcija. Tai yra asmens prisitaikymo prie savo aplinkos būdas. Kultūra reiškia tam tikras normas, tradicijas ir papročius, priklausančius nuo konkrečios situacijos ir pasireiškiančius konkrečioje aplinkoje. Todėl bet kuris asmuo, veikiantis kultūroje arba subkultūroje, „susiduria su daug skirtingų dalykų, patenka į įvairias aplinkybes, kuriose „priimtino" elgesio normos gali būti nevienodos." Asmeniui, gyvenančiam ir išmokytam skirtingoje kultūroje, gali kilti sunkumų švietimo, socialinio arba etnokultūrinio gyvenimo sferoje. Kiekviena socialinė klasė turi savo subkultūrą, kuri yra sudaryta iš skirtingų modelių. Labai dažnai tokia klasė gali netgi turėti skirtingas kalbas, o tai apsunkina vidinę komunikaciją. Moksleiviams iš žemesniojo socialinio sluoksnio sunku prisitaikyti prie dominuojančios kultūros, jie jaučiasi blogai, nepatogiai. Socioekonominė moksleivių situacija tiesiogiai veikia jų mokymosi rezultatus. Daug vaikų iš žemesniojo sluoksnio paprastai turi žemesnį protinio lavėjimo koeficientą, tai yra menko bendravimo su jais jų ankstyvoje vaikystėje pasekmė; jie neturi pakankamų socializacijai reikiamų įgūdžių. Beviltiškumo jausmas, gniuždantis moksleivius iš kitokios kultūrinės aplinkos, paprastai lydi juos visą gyvenimą kaip psichologinis reiškinys, veikiantis jų tikslus, projektus ir siekius. [...] Kultūra ir švietimo sistema yra tiesiogiai susijusios su asmens kultūrine ir socioekonomine reprodukcija. Individualizuotas kultūrinės sistemos reprodukcijos procesas paprastai vyksta švietimo sistemoje. Šį procesą galima suprasti kaip įgūdžių ir žinių visumą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Lietuvos kultūra; švietimas; Gyvenamoji vieta; Bendras vaizdas; Lithuanian culture; Education; Living place; Common view; Regionų kultūra; Kultūros sistema; Regional culture; Pupils; Cultural system.
ENCulture is an adaptive reaction. It is a way, by which a person adjusts to his environment. Culture means particular norms, traditions, and customs that depend on particular situation and manifest in particular environment. Any individual, therefore, acting in a culture or subculture, "faces many different things, falls into various circumstances where the forms of "acceptable" behaviour might be different." For an individual who lives and is educated in a different culture, difficulties might appear in the sphere of education, social or ethno-cultural life. Every social class has its own subculture that is composed from different models. Very often such a class might even have different languages that trouble the inner communication. For pupils that come from the lower social stratum it is difficult to adjust to the dominant culture, they feel bad, uncomfortable. Socio-economic situation of pupils directly influences their learning results. Many children that come from the lower strata usually have lower IQ that is the consequence of low communication with them in their early childhood; they do not have enough skills needed for socialization.The feeling of hopelessness that crushes pupils coming from a different cultural environment usually accompanies them throughout all their life as a psychological phenomenon having impact on their aims, projects and aspirations. In the future such individuals have low self-esteem, do not have high aspirations, and are not potential to the full selfrealization. Culture and system of education are directly connected with the individual's cultural and socio-economic reproduction. The individualized process of reproduction of the cultural system usually takes place in the system of education. The process could be understood as the entirety of skills and knowledge. [From the publication]