Gamtamokslinio ugdymo aspektai formaliojo švietimo sistemoje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Gamtamokslinio ugdymo aspektai formaliojo švietimo sistemoje
Alternative Title:
Aspects of naturalistical training reflected in the system of formal education
In the Journal:
Gamtamokslinis ugdymas [GU] [Natural Science Education]. 2009, Nr. 1 (24), p. 38-42
Summary / Abstract:

LTIkimokyklinė įstaiga yra Lietuvos Respublikos formaliojo švietimo sistemos pirmoji pakopa. Kiekviena įstaiga kuria savitą ugdymo programą, derina metodus bei būdus, kelia tikslus, atitinkančius vaikų, jų šeimų, artimiausios gamtinės aplinkos, bendruomenės poreikius. Pranešime pateiktas gamtamokslinio ugdymo modelis, kuris atspindi gamtos pažinimą įvairiose ugdymo sistemose, formuojamose vertybinėse nuostatose. Taip išryškintas ugdymo turinio fragmentas, kuriame atsispindi įstaigos programos savitumas ir gamtamokslinio ugdymo vientisumas. Išanalizuotose vertybinėse nuostatose gamtos pasaulis suvokiamas kaip nedalomas. Remiantis gamtamoksliniu ugdymu vaikams skiepijamos vertybinės nuostatos, kreipiančios juos tapti brandžiomis asmenybėmis: taikyti įgytas žinias ir gebėjimus, spręsti kasdieninio gyvenimo problemas, ugdyti pasitikėjimą savimi, jausti atsakomybę bei gebėti prisitaikyti prie kintančios aplinkos. Pagrindiniai žodžiai: ikimokyklinė ugdymo programa, gamtamokslinio ugdymo modelis, ugdymo turinio fragmentas.

ENPre-school institution is the first stage of formal education system in the Republic of Lithuania. Each institution creates its own particular education system, coordinates methods, raises tasks corresponding to the requirements of children, family, closest natural environment and society. The report provides a naturalistical training model reflecting the nature study in various systems of education and in formation of cultural values. The report also underlines the fragment of training contents reflecting the particularity of institution’s programme and the integrity of naturalistical training. According to the analysed attitude of values the natural world is conceived as undivided and integral. Cultural values are engrained in children’s senses on the basis of naturalistical training. This capacitates children to become mature personalities, thus being able to apply acquired knowledge and competences, to solve problems of every-day life, to cultivate self-confidence, to feel responsibility and to be able to adjust to the changeable environment. Key words: programme of pre-school education, model of naturalistical training, fragment of training contents.

ISSN:
1648-939X; 2669-1140
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/22419
Updated:
2024-10-15 14:13:24
Metrics:
Views: 3
Export: