LTTapo populiaru vaizduoti e. verslo evoliuciją ar e. verslo praktikų įdiegimą kaip procesą, apimantį informacinių komunikacinių technologijų taikymą apjungtą su organizacijos pokyčiais ir tobulinimu. Pagrindinis šio straipsnio tikslas yra detaliai paaiškinti e. verslo paramos sritis ir empiriškai patvirtinti pasiūlytą e. verslo politikos paramos struktūrą. Dauguma smulkaus ir vidutinio verslo (SVV) įmonių nedalyvauja e. verslo procesuose. Pagrindinės to priežastys yra nepritaikomumas ir iniciatyvos keisti verslo modelius, kai neaiški grąža, nebuvimas. SVV taip pat susiduria su generiniais e. verslo įvedimo barjerais, pvz. pasitikėjimo ir sandorio saugumo klausimais, bei iššūkiais vadybinių gebėjimų, technologinių pajėgumų, produktyvumo ir konkurencingumo srityse. Vyriausybių visoje Europos Sąjungoje užduotis yra skatinti aplinką, palankią e. verslui ir informacinių ir komunikacinių technologijų įdiegimui, bei remti tikslines SVV e. verslo ir interneto naudojimo programas. Tačiau komercinė paskata ir potenciali grąža yra pagrindiniai e. verslo procesų įdiegimo ir pelningo naudojimo veiksniai. Siūloma e. verslo paramos struktūra nurodo pagrindines sritis, kurias turėtų remti politika - verslo aplinka, gebėjimų vystymas, tinklo infrastruktūra, skaitmeniniai produktai ir informacinės paslaugos, nematerialios investicijos ir turtas, informacija, vyriausybė internete ir kt. Šios sritys yra pagrindiniai e. verslo rėmimo politikos tikslai ir į jas yra nukreiptos pagrindinės e. verslo dimensijos (funkcinė, sektoriaus ir regiono/vietinė) trimis aiškiai atskirtais lygiais (mikro: firmos lygis, mezo: regiono lygis ir makro: nacionalinis/tarptautinis).Reikšminiai žodžiai: EBusiness; SMEs; Policy.
ENThe evolution of e-business or the uptake of e-business practices has become popular to depict as a process involving transitions toward increasing use of ICT coupled to organizational change and sophistication which can impact business performance. This process should not be interpreted as a generic or deterministic process of adaptation that can be replicated across institutional contexts. Instead, there are many ‘environmental' elements, ranging from policy frameworks, supporting public administrations, competitiveness/collaboration frameworks, levels and quality of education, entrepreneurial culture and ICT infrastructure, among others), that condition the evolution of e-business. The main policy directions derived from the analysis of EU and EU countries experience in eBusiness development are presented in the paper. The developed framework for e-business support policy parameterizes on following key areas - Business environment, Skills upgrading, Network infrastructure, Trust infrastructure, Digital products and information services, Intangible investments and assets, Information, Government on-line. [From the publication]