LTNors mokymosi visą gyvenimą svarba yra visuotinai pripažįstama, tačiau mokymosi visą gyvenimą samprata, formalaus mokymosi struktūros ir sistemos atskirose šalyse yra skirtingos. Tarptautinio projekto „Mokymosi visą gyvenimą visuomenės Europoje link: švietimo sistemos indėlis“ tikslas yra išanalizuoti atskirų valstybių teisinę bazę ir su mokymosi visą gyvenimą susijusią praktiką, ištirti, kokios priežastys lemia suaugusiųjų dalyvavimo mokymesi visą gyvenimą skirtumus įvairiose šalyse. Projekte dalyvauja mokslininkai iš 13 Europos valstybių bei regionų: Airijos, Anglijos, Austrijos, Bulgarijos, Čekijos, Estijos, Flandrijos, Lietuvos, Norvegijos, Slovėnijos, Škotijos, Vengrijos ir Rusijos Federacijos. Šioje knygoje pateikiami formalaus suaugusiųjų švietimo Lietuvoje tyrimo, kurį atliko Mykolo Romerio universiteto mokslininkai, duomenys. Siekiant gauti išsamią palyginamąją informaciją apie situaciją suaugusiųjų formaliojo švietimo institucijose bei nustatyti pačių besimokančiųjų poreikius, buvo apklausti šių institucijų atstovai ir asmenys, dalyvaujantys suaugusiųjų švietime. Vienas iš svarbiausių tyrimo uždavinių - įvertinti nevienodų mokymosi visą gyvenimą galimybių priežastis, ypatingą dėmesį atkreipiant į žemo išsilavinimo, profesinio pasirengimo neturinčius asmenis. Leidinyje aptariama tyrimo metodologija, pateikiami duomenys apie suaugusiųjų (ne)dalyvavimo formalioje švietimo sistemoje priežastis, poreikius ir perspektyvas, respondentų lūkesčius ir požiūrį į mokymąsi visą gyvenimą, gautą paramą besimokant, mokymosi naudą ir kt. Mokslo šaltinis skirtas suaugusiųjų švietimo organizatoriams, vykdytojams, suaugusiųjų švietėjams ir mokytojams, aukštųjų mokyklų dėstytojams ir studentams.Reikšminiai žodžiai: Suaugusiųjų švietimas; Formalusis švietimas; Mokymasis visą gyvenimą; Adult education; Formal education; Lifelong learning.
ENThe Project "Towards a Lifelong Learning Society in Europe: the contribution of the education system" (LLL2010) composed of five sub-projects is dedicated to identifying the reasons behind these differences and to studying the policies and practices related to adults' participation in and access to lifelong learning in a number of European countries. The Project involves researchers from thirteen different European countries I regions. [...] The survey of adult learners in formal education is an integral part of the international project consists of a survey of 13000 European adult learners in formal education system. It was carried out in 2005- 2007 in thirteen different European countries I regions. Objectives of the survey: - Obtaining in-depth comparative information about adult learners' perspectives (demand side) of formal provision for LLL. This includes the expectations and attitudes towards LLL, restrictions to access and support received, determinants of choice behaviour, evaluation of the ongoing training, etc. - Testing different hypotheses about the causes of unequal participation, with a particular focus on low-skilled and low-literate adults (examined restrictions would include health, housing, childcare, welfare and migration needs). The researchers of Mykolas Romeris University provided survey of adult learners in formal education system in Lithuania.The adult education policy in post-Lisbon Lithuania is shaped in line with the functioning laws and strategies, i.e. with: The Republic of Lithuania Law on Education, which provides that the goal of education is to ensure conditions enabling a person to acquire the basics of civic and political culture that embody democratic traditions, and to develop the abilities and experience needed by a person for competence as a citizen of Lithuania and a member of the European and global community as well as of a multi-cultural society.