Crosslinguistic influence as a problem for the language learning classroom

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Crosslinguistic influence as a problem for the language learning classroom
Alternative Title:
Tarpkalbinės įtakos problema mokantis užsienio kalbos
Authors:
In the Journal:
Kalbų studijos [Studies About Languages]. 2009, Nr. 14, p. 44-48
Summary / Abstract:

LTŠis straipsnis aptaria tarpkalbinę įtaką, t. y. įvairius kalbinio bendravimo reiškinius daugiakalbėse kalbos sistemose, ir jos poveikį besimokančiųjų mokymosi aplinkoje. Straipsnyje pateikiami rezultatai yra pagrįsti trikalbių universiteto studentų grupės tyrimu. Juo remiantis aptariama tarpkalbinė įtaka mokantis užsienio kalbos, į kurią turėtų atsižvelgti kalbos mokytojai. Pirmiausiai straipsnyje pateikiama tiriamosios studentų grupės sociolingvistinė analizė, kuri atskleidžia, jog tokie entokultūriniai veiksniai kaip tautybė smarkiai veikia studentų kalbos sistemas. Taip pat straipsnyje aptariami studentų sakytinės ir rašytinės kalbos pavyzdžiai, kuriuose atsiskleidžia, kaip tarpkalbinė įtaka pasireiškia klasėje. Kaip rodo tyrimo rezultatai, tarpkalbinė įtaka lemia tam tikras sintaksės ir žodžių tvarkos klaidas, taip pat dažnesnę abejonės raišką bei kodų kaitą. Įdomu, jog patys studentai dažnai nepastebi šių procesų arba juos atpažįsta tik ypatingais atvejais. Straipsnio pabaigoje pateikiami metodologiniai pasiūlymai, kaip studentams padėti įsisąmoninti tarpkalbinės įtakos poveikį kalbos mokymosi procesui. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Tarpkalbinė įtaka; Interferencija; Trikalbystė; Dinaminės sistemos; Crosslinguistic influence; Interference; Trilingualism; Dynamic systems.

ENThis paper discusses crosslinguistic influence (CLI), or the various language interaction phenomena that occur in multilingual language systems, and its effects on English language learners' classroom production. It uses the example of a group of trilingual university students to examine some of the effects of CLI that should be taken into consideration by language teachers. First, the group itself is analyzed sociolinguistically, and it is seen that ethnocultural factors such as nationality exert a strong influence on these students' language systems. Then, several examples of both written and spoken production are examined in order to show some of the most common ways that CLI manifests in the classroom. These include errors in syntax, morphology, and word order, as well as increased use of hesitations and code-switching. Students themselves, however, are often unaware of these processes, or only recognize them in extreme forms. Thus, the paper ends with some suggestions for classroom methodology designed to increase students' awareness of CLI. [From the publication]

ISSN:
1648-2824; 2029-7203
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/22128
Updated:
2018-12-17 12:30:44
Metrics:
Views: 31    Downloads: 4
Export: