Eco-marketing and eco-labelling : does it ensure customer loyalty in Lithuania?

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Eco-marketing and eco-labelling: does it ensure customer loyalty in Lithuania?
Alternative Title:
Ekologinis marketingas ir ekologinis ženklinimas: ar tai užtikrina klientų lojalumą ekologiniams produktams Lietuvoje?
In the Journal:
Transformations in business & economics. 2009, vol. 8, no.1 (16), p. 152-179
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje svarstomos ekologinio marketingo ir ekologinio ženklinimo problemos, pateikiant teorinius šios sąsajos aspektus bei iliustruojant tiriamąjį objektą gausiais praktiniais pavyzdžiais iš Vokietijos, Norvegijos, Kanados, JAV ir kitų pasaulio šalių. Ekologinis (dar kitaip vadinamas žaliasis, aplinkai draugiškas it kt.) marketingas bei ekologinis ženklinimas tampa šiuolaikinio verslo prerogatyva visame pasaulyje, o vartotojai palaipsniui suvokia ekologinių produktų naudą ir veiksmingumą. Atlikto tyrimo 2007-2008 metais Lietuvoje metu apklausti 1054 respondentai keturiuose Lietuvos miestuose - Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose. Šiame tyrime buvo siekiama išsiaiškinti kai kuriuos ekologiškų produktų pirkimo ir vartojimo veiksnius; nustatyti, ar pirkėjai kreipia dėmesį į žemės ūkio produktų šalies kilmės klausimą, ekologinį prekių ženklinimą bei perdirbtų žemės ūkio produktų sudėtį; išanalizuoti, kokią įtaką jų pirkimo sprendimams turi ekologiškų produktų reklama ir ar ji pakankama. Tyrėją taip pat domino klausimas, ar respondentai yra ištikimi pasirinktiems ekologiniams produktams, ar prekybos centrų ir prekyviečių vykdoma rėmimo veikla padeda ugdyti jų lojalumą ekologiniams žemės ūkio produktams. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ekologinis marketingas; Ekologinis žymėjimas; Ekologiniai produktai; Vyriausybės politika ir reguliavimas; Klientų lojalumas; Eco-marketing; Eco-labelling; Eco-products; Goverm; Ent policy and regulation; Customer loyalty.

ENThe article deals with the issues of environmental (eco-) marketing and ecological labelling to ensure that consumers have access to ecological products and services and they might adjust their preferences towards environmentally friendly business practices. For business worldwide, ecological marketing and its applications in practice have become a competitive prerogative for modern business performance. A survey in Lithuania aimed at establishing, whether customers are loyal to ecological products and whether marketing campaigns and ecological labelling practices did affect their choice of eco-products. [From the publication]

ISSN:
1648-4460
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/22073
Updated:
2020-11-30 22:49:21
Metrics:
Views: 79    Downloads: 18
Export: