LTŠiuolaikiniame ugdyme svarbią vietą užima informacinių technologijų pritaikymas edukaciniame procese. Dauguma tyrimų rodo, kad virtuali mokymosi aplinka padeda pasiekti aukštesnių mokymosi rezultatų. Tačiau moksleivių apklausos Lietuvoje, Vokietijoje, Rumunijoje, Maltoje, Čekijoje atskleidė, kad dauguma respondentų, mokydamiesi gamtos mokslus, teikia pirmenybę realiai mokymosi aplinkai arba kartu suderintai realiai ir virtualiai aplinkai. Tokia sujungta aplinka gali būti kuriama naudojant išplėstinės tikrovės technologiją. Siekiant sukurti efektyvią mokymo/si programą, pagrįstą išplėstinės tikrovės technologijos poveikiu mokymosi rezultatams, Šiaulių universitete buvo atliktas pedagoginis eksperimentas. Eksperimente dalyvavo dvi grupės moksleivių, besimokančių 7 klasėje (iš viso 110 mokinių). Pirmoje grupėje buvo taikoma išplėstinės tikrovės technologijos programa, antroje grupėje - kompiuterinė mokymo programa. Abi programos buvo taikomos kaip papildomos mokymo/si priemonės. Išanalizavus gautus rezultatus, nustatyta, kad eksperimentinės grupės mokinių pasiekimai po išplėstinės tikrovės technologijos programos naudojimo atliekant tam tikras užduotis reikšmingai pagerėjo. Nagrinėjant žmogaus virškinimo sistemą, išplėstinės tikrovės technologijos programa, naudojama kartu su tradicinėmis žodinėmis, vaizdinėmis ir spausdintinėmis mokymo/si priemonėmis, teigiamai įtakojo mokymo/si apie žmogaus virškinimo sistemą rezultatus. Papildomai taikoma kompiuterinė mokymo programa nežymiai įtakojo moksleivių mokymo/si rezultatų pokytį. Apibendrinant galima teigti, kad išplėstinės tikrovės informacinė technologija gali būti efektyviai taikoma šiuolaikinėje mokykloje.Reikšminiai žodžiai: Informacijos komunikacinės technologijos; Virtuali mokymosi aplinka.; Information communication technologies; Virtual/real learning environment; Combined real and virtual environments; Augmented reality technology; IKT; Papildytos realybės technologija; Gamtamokslinis ugdymas; ICT; Science education.
ENApplying information technologies in the educational process is the main direction of modern education. However, "moving" information communication technologies to schools is the primary purpose of discussions held by pedagogical and scientific society as this is a very problematic field (Lamanauskas, 2006). Most of the researches show that the virtual learning environment help to achieve higher learning results. However, pupils' questioning in Lithuania, Germany, Romania, Malta and Czech (Lamanauskas, Vilkonis & Klangauskas, 2007; Lamanauskas & Vilkonis, 2007; Bilek, Zemanova & Turčani, 2007) showed that most of the respondents prefer real learning environment or combine real and virtual environments while learning natural sciences. The latest scientific research shows that along the real and/or virtual teaching/learning environment, a combined environment can also be acceptable. The introduced environment can be created using augmented reality technology (ART), i.e. augmenting real objects found in the environment and usual material visuals with virtual information in the real space. In Siauliai University, a pedagogical experiment was done, and it aims at establishing effective teaching/learning platform based on augmented reality technology (ARTP) influence upon the learning results. 110 pupils of the 7th form of comprehensive school took part in the experiment. The analysis of the research data shows that pupils' achievement after use of ARTP in the experimental group significantly improved while completing some tasks. [From the publication]