LTPer menų pamokas galima aktyvinti vaiko dėmesį, nukreipiant jį į gamtą. Muzikos pamokose dainuojama apie gamtą, bet galima ir plačiau paanalizuoti vaiko santykį su gamta projekciniu būdu, kai asmuo tiesiogiai nekontaktuoja su aplinka, bet tą atlieka mintyse įsivaizduodamas. Kalbant, dainuojant, imituojant gamtos objektus galima formuoti mokinių vertybes, glaudžiai susijusias su meile gamtai, kitais jausmais, todėl manoma, kad muzika padeda veikti sąmoningą mąstymą. Straipsnyje siekiama paanalizuoti lietuvių liaudies dainų turinį, kuris sietųsi su gamtos elementais, ir parodyti, jog pradinėse klasėse mokiniai gali būti skatinami prisiminti gamtą ir per muzikos pamokas. Tyrimo analizei duomenys gauti analizuojant 1-4 klasės muzikos vadovėlius. Juose buvo ieškoma liaudies dainų, savo tematika ir turiniu susijusių su gamta, tuomet jos buvo skaičiuojamos, grupuojamos pagal tematiką ir turinį. Remiantis atlikta analize, galima teigti, kad lietuvių liaudies dainų tematika pradinių klasių muzikos vadovėliuose sieja žmogų su augalijos ir gyvūnijos pasauliais. Pastarieji turėtų priartinti mokinio suvokimą prie natūralios gamtos sistemos, jos veikimo principų įsidėmėjimo, atjautos bei pagarbos gyvybei, kaip būtinai harmoningo pasaulio daliai. Lietuvių liaudies dainų turinys pradinių klasių muzikos vadovėliuose visapusiškai susijęs su gamtos pasauliu, kuris dažniausiai priartintas prie žmogaus pasaulio ir jo atliekamų veiksmų, būdingų jausmų ir gyvenimo būdo. Augalai ir gyvūnai dažnai pasitelkiami tam, kad būtų atkreiptas didesnis dėmesys į gamtos ciklus, gyvenimo ir mirties ratą, amžinumo ir laikinumo elementus.Reikšminiai žodžiai: Lithuanian folk songs; Nature; Context; Education.; Pradinis ugdymas; Primary education; Bet galetų būti: lietuvių laidies dainos; Gamta; Kontekstas; Ugdymas.; Litghuanian folk songs.
ENComputer age is diminishing the possibilities to be free time in the nature and this leads to thinking that children have no enormous chance to think about nature. There is not enough to study about environment only in the science lessons, there is a need to talk more time, for example to do integrated works with art teachers. Music teaching is oriented to foster students' ability for singing, but if these songs could be about nature, there were more space for relations with environmental phenomena. Lithuanian folk songs can foster students' motivation because they are full of various elements of nature. There are lots of elements of nature, mentioned in the Lithuanian folk songs: songs about birds, songs about seasons of the year, songs about animals and beats. Also, there are enough songs about flora where we can find such objects as oak, birch, fir, eve and others. The context of Lithuanian folk song in primary school textbooks are connected with human's and nature relations including the worlds of flora and fauna. These contexts can foster perception of the nature; can connect students' minds with the real solutions and decisions about environment. Also, the contexts of the songs can foster students to remember the main characteristics of the animals and plants. It can be said that teaching and analyzing the content of songs teachers are able to concentrate students' minds about respects of nature. It is clear that mostly all songs that are in the textbooks of the primary school undoubtedly are connected with the nature which is close to the life of human and his behaviour. Plants and animals are alive like humans in the songs and this can foster children' attention to the nature, trying to learn cycles of the nature, circle of birth and death. [From the publication]