Dalykų integracija skatina mokymosi motyvaciją

Direct Link:
Collection:
Sklaidos publikacijos / Dissemination publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Dalykų integracija skatina mokymosi motyvaciją
Alternative Title:
Iintegration of subjects is a path to quality of education
In the Journal:
[Natural Science Education in a Comprehensive School]. 2009, 15, P. 12-21. Gamtamokslinis ugdymas bendrojo lavinimo mokykloje
Summary / Abstract:

LTNeretai susiduriame su tokiu reiškiniu: bandydami savo darbe pritaikyti literatūroje aprašytą įdomų metodą ar puikią pamoką, negauname rezultatų, kurių tikėjomės. Ko reikia, kad pamoka būtų įdomi ir kiekvienas mokinys jaustųsi saugiai? Mokytojas turėtų gerai pažinti mokinius, nes kiekvieno jų žinios bei psichologiniai asmenybės aspektai yra skirtingi. Vieni jų yra žaidžiantys žodžiais (lingvistinis tipas), kiti - klausinėtojai (logiškas tipas), įsivaizduotojai (turi erdvinę vaizduotę), natūralistai (tyrinėtojai) ir kita. Įdomus pamokos dėstymas, netradicinė veikla, tinkamai parinkti metodai - tai pažinimo intereso sužadinimo priemonės. Atsiranda smalsumas, skatinama motyvacija, geriau įsimenama medžiaga, mokinys jaučiasi saugus pamokoje. Naujos žinios grindžiamos ankstesnėmis žiniomis, kurias galima perkelti į įvairias situacijas. Taigi šiuolaikinėje pamokoje einama nuo paviršinio mokymo prie giluminio! Tyrimo tikslai: Išsiaiškinti, kaip biologijos ir fizikos dalykų integracija skatina mokymosi motyvaciją bei rengimąsi profesinei karjerai. Tyrimo objektas: 1. Fizikos ir biologijos ryšys. Mokymo ir mokymosi tikslas - išmokyti mokinį pažinti save, suprasti procesus bei reiškinius, vykstančius gyvajame organizme. Biologijos procesų aiškinimas, remiantis fizikos, chemijos sąvokomis, dėsniais, mokiniams lengviau suvokiamas. 2. Mokslų integracijos įtaka renkantis mokymosi kursą ir rengiantis studijoms.Tyrimo uždaviniai: 1. Atliekant apklausą, išsiaiškinti mokinių poreikius, nustatyti, kokios temos gali būti integruojamos. 2. Vedant integruotas pamokas, atskleisti integracinius ryšius, skatinančius įgyti dalykinių ir bendrųjų gebėjimų. Tyrimo metodika: 1. Mokslinės ir metodinės medžiagos analizė. 2. Dalykinių ir bendrųjų sąvokų analizė. 3. Eksperimentinio darbo tikslai ir analizė 4. Integruotų pamokų vedimas. Tyrimo rezultatai: Ugdymo programos, valstybinio egzamino programa, vadovėliai pateikia daug dalykinių sąvokų, kurių įsiminimas reikalauja didelių mokinio pastangų. Integruojant dalykus, siejant ugdymo turinį su kasdieniu gyvenimu, vadovaujantis perimamumo, sistemingumo, interpretavimo principais, sąvokos tampa suprantamesnės ir mokinys noriai mokosi, išnyksta baimė ir atsiranda noras tobulėti. Pateikiame integruotos biologijos ir fizikos pamokos „Energijos rūšys ir virsmai" planą 11 klasei (A kursas), kurioje apibendrinamos turimos žinios ir gebėjimai. [p. 13-14]

ENThe meaning of teaching and learning in education system is indicated as interacted activity. Success of learning depends on how student is able to work in team wether they are prepared for lear ning all the time and also are able to adapt to the changing environment.The world needs people who can think critically, who can collaborate, take decisions on theire own and who are responsible for their actions. Education is an integral process for seaking maturity of personality. Constantly developing so ciety requires perfection from each person specially from a teacher so that knowledge and ability cor respond to work market and motivate progress of student and teacher. Natural science is concurrent from education in school. The aim is to introduce students with basic nature laws, to teach to recognize them in the environment. Experimental works help a lot for training students' logical skills. During experimental works besides of solidifying knowledge and fin ding reasons of main laws also skills are being trained. Integration of disciplines help teachers to work more effectively, creatively, correspond to stu dents' needs, make equal opportunity to all the students to reach best results. Integration of disciplines 20 is a factor which determins a success of education content individualization. It is important to develop students' interest in nature science, to perform tasks on theire own, to seek for the information in vario us sources and structirize it, to work with alternative sources, to qualify. Integration gives an opportuni ty to analyse problem in different contexts, helps to educate objective and general abilities, requires a new organization of education content and process, motivtes to reach for balance and collaboration. Key words: integration, experiment, objective and general abilities, enterprising, professional career, nature science, development.

ISSN:
2335-8408
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/22025
Updated:
2024-10-24 16:16:54
Metrics:
Views: 40
Export: