LTEuropos aukštojo mokslo erdvės kūrimas skatina šio kontinento aukštąsias mokyklas susimąstyti apie aukštojo mokslo konkurencingumo ir jo vertės didinimą. Tai pasiekti Lietuvos aukštosios mokyklos gali tik nuolat gerindamos studijų kokybę, savo įvaizdį ir reputaciją. Šiame straipsnyje aptariamos bendrosios studijų kokybės ir įvaizdžio gerinimo aukštosiose mokyklose teorinės prielaidos, jas iliustruojant tyrimų, kurie buvo atlikti visame Vilniaus universitete ir atskirai Ekonomikos fakultete, duomenimis. Visuose Vilniaus universiteto padaliniuose 2005-2006 m. atlikome keturis didelio masto tyrimus (įvertinome vidinį Vilniaus universiteto įvaizdį, studentų požiūrį į studijų kokybę, pradedančiųjų studijuoti Universitete ir jų tėvų lūkesčius, tų lūkesčių pokyčius po pirmojo studijų pusmečio) ir identifikavome pagrindines problemines sritis. Siekdami nustatyti šių problemų priežastis, mėginome pažvelgti dar giliau - atlikome tyrimą viename Vilniaus universiteto padalinyje (Ekonomikos fakultete), kuriuo aiškinomės, kokie veiksniai daro įtaką aukštosios mokyklos įvaizdžiui ir kaip Universiteto įvaizdis siejasi su siūlomų studijų kokybe. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Studijų kokybė; įvaizdis; Aukštoji mokykla.; Study quality; Image; Higher education institution.
ENIssues concerning the image and reputation strengthening of higher education institutions have recently been given an important consideration in Lithuania and other European countries. In the article we will discuss the fundamentals of the university education quality and image strengthening in theoretical premises, and illustrate them using data of studies performed at the Vilnius University. The research results demonstrate that the quality of studies is the main factor in determining the image of a higher education institution. [From the publication]