Miegas šiuolaikinėje kvepalų reklamoje

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Miegas šiuolaikinėje kvepalų reklamoje
In the Journal:
Baltos lankos. 2009, Nr. 30, p. 127-145
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTŠis pranešimas – tai svarstymo apie euforinės būsenos vaizdavimą šiuolaikinėje reklamoje tęsinys. Calvino Kleino kvepalų Euphoria reklama tapo akstinu svarstymams, kaip kvepalų reklamose, o tiksliau statiškuose spausdintuose vizualiniuose pranešimuose, pateikiami vaizdai gali būti lokalizuojami naratyvinėje schemoje. Naratyvinės schemos etapai yra šie: manipuliacija, kompetencija, atliktis ir sankcija. Reklama pasitelkia į pagalbą visuomenėje egzistuojančius stereotipus, kuriais remiantis pranešimas gali būti lengvai atpažįstamas ir interpretuojamas. Išskiriami manipuliacijos atvejai: kvepalus reklamuoja garsus pasaulio elito atstovas; reklamoje vaizduojama moteris – manekenė, įdėmiai žvelgianti į reklamos žiūrovą, o jos poza šiek tiek iššaukianti, saikingai erotizuota. Tokiu būdu apeliuojama į žiūrovo galimybę lygiuotis į pasaulinio garso žvaigždes arba atskleisti visas savo moteriškumo galias. Populiari reklamoje ir hipnozės tema. Kvepalai šiuo atveju subjektui tarsi suteikia galių užvaldyti partnerį. Paprastai kvepalų reklamoje atlikties fazės atsisakoma todėl, kad subjektui būtų palikta galimybė fantazuoti, galvoti apie tolesnę veiksmų eigą. Sankcija – pergalė – išreiškiama reklamose gana aiškiai. Ji įteigia auditorijai reklamuojamų kvepalų poveikio pozityvų efektą.Reikšminiai žodžiai: Miegas; Kvepalų reklama; Sleep; Advertisement of perfume.

ENThis report is a continuation of the deliberation on the rendering of euphoric state in contemporary advertising. The advertisement of the Euphoria perfume by Calvin Klein became the stimulus for deliberation on the ways how the images presented in perfume advertisements and, more accurately, static printed visual messages, can be localised in a narrative scheme. The narrative scheme comprises the following stages: manipulation, competence, compliance and sanction. Advertising invokes the stereotypes existing in the society based on which the message can be easily recognised and interpreted. Cases of manipulation are distinguished: perfumes are advertised by a famous individual from the world elite; the advertisement depicts a lady model, intently looking at a viewer of advertisement, while her stature is a little bit challenging, moderately eroticised. Thus, the viewer is appealed by the possibility to measure up to the globally renowned stars or to reveal all one’s feminine powers. In advertising, the topic of hypnosis is also popular. Perfume in this case empowers the subject to possess the partner. Usually, the advertisements of perfume forgo the accomplishment stage enabling the subject to fantasise and think about further course of action. Sanction – victory is rather well expressed in advertisements. It impresses on the audience a positive effect of perfume being advertised.

ISSN:
1392-0189
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/21968
Updated:
2013-04-28 19:52:35
Metrics:
Views: 50
Export: