LTViena intensyviausiai svarstomų temų, susijusių su Rusijos imperinio paveldo problema, yra Rusijos imperijos ir jos ,,pakraščių“ santykiai. Šiuo metu Rusijoje istorijos vadovėliai ir mokslinės studijos pasižymi proimperiniu metropolijos – kolonijos santykių traktavimu. Imperinio paveldo tematikos aktualizacija šiandienės Rusijos intelektualinėje tradicijoje yra prieštaringai vertinama. Rusijos imperinės istoriografijos ir didaktikos modelis, intensyviai naudojant ideologinius šablonus, yra sugrąžinamas į ugdymo procesą. Šiuo metu vėl atgaivinamas istorinis naratyvas ,,Rusija versus Vakarai“. Ideologine prizme grindžiamas istorijos mokymo procesas yra papildomas carinės istoriografijos postulatais. Vadovėlyje ,,Vakarų Rusijos istorija. Kaliningrado sritis“ Rytų Prūsijos istorija yra pateikiama kaip Vakarų Rusijos istorija, kuri ypatingai nesiskyrė nuo visų Rusijos istorinių procesų. Nepalankūs ideologija pagrįstam istorijos mokymo rezultatui istoriniai faktai paprasčiausiai yra nutylimi.Reikšminiai žodžiai: "Vakarų Rusija"; Rytų Prūsija [East Prussia]; Rusijos mokykliniai vadovėliai; Istorijos mokymas; Imperinis paveldas; Istorinė atmintis; Istorijos mokymo modeliai; Imperinė istoriografija; Imperinė didaktika; "Vakarų Rusija" ("West Russion"); East Prussia; Historical training; Imperial heritage; Mokymas; Historical memory; Imperija; The models of historical training; Imperial historiography; Imperial didactics; Education; Empire; Rusija (Russia).
ENOne of the most intensively pondered subjects associated with the issue of the imperial heritage of Russia refers to the relationships of the Russian Empire and its “provinces”. Currently in Russia the textbooks and scientific studies of history are noted for pro-imperial approach to metropolis – colony relationships. The actualisation of the imperial heritage topics in the intellectual tradition of contemporary Russia is treated controversially. The model of imperial historiography and didactics of Russia is being brought back to the education process through intensive use of ideological clichés. Recently, the historical narrative “Russia versus West” has been resurrected again. The history teaching process based on the ideological prism is supplemented with the postulates of the czarist historiography. In the textbook “History of Western Russia. Kaliningrad area”, the history of Eastern Prussia is presented as the history of Western Russia, which was not particularly different from all historical processes of Russia. Historical facts that are not conducive to ideology-based outcome of history education are simply left unsaid.