LTStraipsnyje pateikiama ES inovacijų politikos ir ją įgyvendinančių finansinių ir vadybos mechanizmų analizė, MTTP ir inovacijų politikos Lietuvoje bei jos įgyvendinimo apžvalga ir taikomi koreliacinės analizės metodai, leidžiantys tirti ES investicijų į mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros (MTTP) ryšį su žinių visuomenės kūrimu ir švietimo kaita globalizacijos sąlygomis. Tyrime naudojami naujausi Eurostat duomenų bazės rodiklių statiniai duomenys, apimantys visas ES šalis. Siekiama nustatyti MTTP politikos ir aukštojo mokslo institucijų veiklos sąsajas su ekonomikos augimu. Tyrimo rezultatai lyginami su kitų ES šalių, negaunančių paramos iš Sanglaudos fondo, Japonijos ir Jungtinių Amerikos valstijų (JAV) analizių rezultatais. ES atliekami moksliniai tyrimai ir Europos mokslinių tyrimų erdvės kūrimas yra vieni pagrindinių politinių tikslų Europoje. Lietuvos mokslo ir inovacijų politikos tikslai Lietuvoje yra ambicingi ir visiškai atitinka ES prioritetus. Šie tikslai leidžia Lietuvai pasinaudoti ES finansiniais mechanizmais mokslinių tyrimų ir eksperimentinei plėtrai skatinti, tačiau nepakankamai aišku, ar šie prioritetai iš tiesų atitinka tikrąjį Lietuvos inovacijų potencialą. Tyrimo rezultatai pagrindžia ES MTEP politiką ir finansinius mechanizmus ES sanglaudos skatinimo regionuose žinių visuomenės kūrimo ir švietimo kaitos aspektu, tačiau atskleidžia įvairių regionų raidos skirtumus. Šie skirtumai gali būti reikšminga kliūtis perkeliant tikrus finansinius arba vadybos mechanizmus iš vieno regiono į kitą.Reikšminiai žodžiai: Regionų plėtra; Moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra; Sanglauda; Aukštasis mokslas; Inovacijų politika; Regional development; Research and experimental development; Cohesion; Higher education; Innovation policies; Inovacijų politika.; Innovation policies.
ENThe European Union and innovation policy and it implementing financial and management mechanism analysis, research and development and innovations policy in Lithuania and survey of it implementation are is analysed in this article. In this article are used Correlation statistics analysis methods that help to study interconnections of investments in scientific research and technological development and creation of knowledge society and education in the age of globalization. The research uses Eurostat database statistical indicators that take into account all the European Union countries. The European Union countries are researched by the geopolitical scope taking into account the policy of cohesion. The results are compared with the results of United States in the America and Japan. The initiators used in the research are aimed to study interconnections between European Union research and development and education policy, higher education activities, business subjects innovative activities, economic growth and education. The European Union does not have a united and strict innovation policy, scientific research in the common area of the European Union scientific research are the main political targets in Europe, are supported by various political and financial instruments, that raise private and public partnership, aiming to raise GDP per capita.Science and innovation policy in Lithuania is ambitious and takes into account European Union priorities, that are described in various European Union documents. These aims let Lithuania use European Union financial mechanisms for scientific researches and experimental development. But it is not clear yet if these priorities raise Lithuanian's innovational potential. The results of the research grounds the European Union policy and financial mechanisms of scientific researches and experimental development in the European Union regions, where cohesion is stimulated in the scope of knowledge society and change of education. But the research shows various differences among regions. These differences could be reasonable obstacle to transfer various financial and managerial mechanisms from one region into another. [From the publication]