LTLietuvių asmenvardžių istorinė analizė rodo, kad kilmės požiūriu juos sudaro trys pagrindiniai sluoksniai. Seniausias iš jų - tautinis vardynas (Gedimìnas, Výtautas ir kiti, šių trumpiniai ir daugybė visokiausių vedinių). Krikščionybė atnešė į Lietuvą krikščioniškąjį vardyną (Jõnas, Pẽtras, Jonáitis, Petráitis). Tai antrasis lietuvių asmenvardžių sluoksnis. Trečiąjį sudaro pravardinės (plačiąja to žodžio prasme) kilmės asmenvardžiai, arba pravardynas (Ąžuolas, Gerùtis, Rudỹs, Vilkas). Vieni šio pastarojo sluoksnio vardai yra paveldėti iš labai senų laikų, kiti - vėlesnės kilmės arba net visai neseni. Visi trys nurodyti vardyno sluoksniai nebuvo izoliuoti vienas nuo kito, bet visą laiką maišėsi. Vienų sluoksnių vardai veikė kitų sluoksnių vardus. Mišimas vyko ir sluoksnių viduje. sStraipsnis skiriamas šiems sudėtingiems procesams išryškinti. Tiriant asmenvardžių sąveiką nereikia išleisti iš akių dar ir to, kad vardų įvairovę, jų sąveiką didina nuolat plūstantys iš kitų kalbų krikštavardžiai, turintys naują formą, pvz., Džònas (angliškai Jonas), Žãnas (prancūziškai Jonas), Deĩvydas (angliškai Dovydas) ir daugybė kitų. Dar labiau įvairovę bei sąveiką didina nagrinėtų vardų daugybė vedinių. Antai šalia Ãras, Ãrius, Arỹs turime Arẽlis, Arùtis, Aráitis, Arūnas, Areliūnas, Arãvičius ir kt., taip pat svetimkalbės raštinės sudarkytus asmenvardžius Õras, Orẽlis, Orãvičius. Turi būti ištirtos jų tarpusavio sąveikos.Reikšminiai žodžiai: Galėtų būti: asmenvardis; Kilmė; Tautinis vardynas; Trumpiniai; Krikščioniškasis vardynas; Krikštavardžiai; Pravardinės kilmės asmenvardžiai; Asmenvardis; Krikštavardis; Pravardė; Personal name; Christian name; Nickname.
ENThe article examines the three layers of the origin of Lithuanian personal names, i. e. the layer of the old national onomastics, the layer of personal names brought by Christianity and the layer of nicknames, and the interplay between these layers. The intrusion of Christian names into the old system of two-stem personal names and the impact of the latter on Christian names is highlighted, as well as the interaction between the Christian onomastics and that of the origin of nickname. Hybrid forms are also discussed. [From the publication]