LTTridento susirinkimo (1545-1563) nutarimai esmingai nulėmė religingumo raidą katalikiškoje Europos dalyje. Viena iš to meto sakralinio meno apraiškų – mariologinių temų paplitimas ir katalikiškame religingume, ir ikonografijoje. Vienas būdingiausių Dievo Motinos kulto papročių, grindžiamų įsitikinimu jos atvaizdų stebuklingumu, buvo Švč. Mergelės Marijos paveikslų karūnavimas. Nežinoma, kur slypi šio papročio ištakos, tačiau akivaizdu, jog iš pradžių tai buvo sporadiškas reiškinys ir – dažniausiai – asmeninio pamaldumo išraiška. Platesnis katalikų susidomėjimas Marijos paveikslų karūnavimu kilo tik XVI-XVII a. sandūroje. Paveikslų karūnavimas paplito Rytų Europoje ir pasiekė Lietuvos- Lenkijos paribyje esančias žemes. XVIII a. Lenkijos, Lietuvos ir Rusios teritorijoje buvo iškilmingai karūnuoti 29 Marijos paveikslai. Dažnai karūnuojami tie paveikslai, kurie, tikėta, turėjo apotropinių galių – tų galių dėka tikėtasi laimėti kovą su tėvynės ir tikėjimo priešais (Trakų Dievo Motina, Bialyničių Dievo Motina). Paveikslų istorijos ir legendinių motyvų susiliejimas tikinčiųjų religinėje vaizduotėje stiprino tikėjimą atvaizdų stebuklingumu ir nepaprasta galia. Stebuklingiesiems atvaizdams teko pabuvoti įvairių konfesijų šventovėse, jie buvo gerbiami įvairiomis apeigomis – stačiatikių, unitų, katalikų tikinčiųjų. Nors yra pasitaikę gėdingų vaidų dėl paveikslų ir jų perdėto savinimosi, karūnuotieji atvaizdai dažnai atliko labai svarbią misiją – jungė ir vienijo daugiatautę ir religiniu atžvilgiu nevienalytę šiose žemėse gyvenančiųjų bendruomenę.Reikšminiai žodžiai: Švč. Mergelė Marija; Stebuklingieji paveikslai; Paveikslų karūnacija; XVII-XIX a. LDK istorija; Blessed Virgin Mary; The miracolous pictures; Coronation of the pictures; History of GDL (17th c.-19th c.); Tridento susirinkimo nutarimai; Švč. Mergelės Marijos paveikslas; Sakralinė dailė; Baroko dailė; Paveikslų karūnavimas; Trakų Dievo Motina; Aušros Vartų Dievo Motina; Council of Trent; Image of Virgin Mary; Image of God Mother; Sacred art; Baroque art; God Mother of Trakai; God Mother of Aušros Vartai; Coronnation of holy image.
ENResolutions of the Council of Trend (1545–1563) had a fundamental impact on the development of religiosity in the Catholic part of Europe. One of the expressions of the then sacral art is the spread of Marian theology in Catholic religiosity and iconography. One of the most characteristic customs of the Mother of God was the crowning of pictures of the Holy Virgin Mary. The origin of this habit is unknown; however, it is obvious that first of all it was a sporadic phenomenon, and usually, an expression of personal devotion. A wider interest of the Catholic Church in the crowning of pictures of the Holy Virgin Mary emerged only at the end of the 16th–beginning of the 17th centuries. The crowning of pictures spread in Eastern Europe and reached the lands of Lithuania and Poland. In the 18th century, 29 pictures of Mary were solemnly crowned in territories of Poland, Lithuania and Russia. Usually those pictures, which were believed to have powers, which could help win a fight with enemies of the motherland and the faith (the Mother of God of Trakai). The merge of the history of pictures and legendary motives in the imagination of believers enhanced their faith in magic powers of those images. Magical images were honoured by Orthodox, unites and Catholics. The crowned images often performed a very important mission, i.e. they united a multinational community inhabiting these lands.