LTStraipsnyje kalbama apie dabartinio Pasaulio iššūkius tautai [...] ir tautiškumui, šiuo atveju - lietuvybei. Iššūkiai išskleidžiami per negatyvius reiškinius ir procesus, kurie lydį šiuolaikinę civilizaciją, o taip pat ir per tuos, kurie sietini su delokalizacija, deteritorialumu, supranacionalumo sklaida ir panašiai. Visa tai sudaro tiesiogines ir netiesiogines grėsmes mažos, nusilpusios tautos išlikimui, tautinės savasties išsaugojimui ir tęstinumui. Primenama, kad ir etninių žemių, esančių už Lietuvos valstybės ribų, "tirpimas" negatyvu atsišaukia lietuvybei Lietuvoje. Tauta ir tautiškumas (t.t. lietuvybė) autoriaus nesuabsoliutinama, bet interpretuojama kaip su žmonių dvasine kultūra ir socialiniu integralumu (sąsajingumu) susijęs šaltinis. Būtent tokie šaltiniai pačiai civilizacijai gali suteikti daugiau pasionariškumo ir prasmingumo; gali pasitarnauti užtvaromis globalaus negatyvo (o taip pat ir globalizmo ideologijos) sklaidai. Žodžiu, tautinis nihilizmas, pilietiškumo suabsoliutinimas vertinamas kaip "negatyvo" sąjungininkas, kuris randa labai palankias sąlygas Lietuvoje, kur šimtmečiais, pradedant christianizacija, buvo slopinama tauta ir tautiškumas. Straipsnyje pateikiama trumpa senųjų lietuvių gamtajausmiškumu grįsta kultūra, kuriai buvo ypač būdingi dvasinio gyvenimo akcentai. Ši kultūra sulyginama su dabartine, kuri paženklinta aiškiais "nuopolio" ženklais. Straipsnis baigiamas susimąstymu apie Lietuvių kurtos, atstatytos valstybės strateginį kryptingumą, apie labai aiškų valstybės ideologinės (pasaulėžiūrinės) minties, grįstos lietuvybės išsaugojimu, stygių. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Globalizacija; Lietuvybė; Lietuviai; Tautiškumas; Protėvių kultūra; Globalisation; Lithuanianism; Lithuanian nation; Nationality; Ancestral culture; Tauta; Globalizacija; Etniškumas; Politinės ideologijos; Moralė; Tautinė tapatybė; Nation; Globalization; Ethnicity; Political ideologies; Morality; National identity.
ENThe article discusses the modern world’s challenges to the nation [...] and nationality, in this case – being Lithuanian. The challenges are revealed through negative phenomena and processes, accompanying the modern civilization and through those related with delocalization, deterritorialization, dissemination of supra-nationality, etc.. All of the aforementioned bring direct and indirect threats to survival of a small and weak nation, preservation and continuity of national self-perception. It is reminded that the “melting” of ethnical lands, existing outside the limits of the state of Lithuania has a negative impact on the issue of being Lithuanian in Lithuania. Nation and nationality (i. e. being Lithuanian) is not made absolute by the author, the author interprets it as a source, related with the spiritual culture and social integration of people. The said sources can provide the broad civilization more meaningfulness and act like a barrier to the spread of global negative aspects (and the ideology of globalism). In other words, the national nihilism and making public spirit absolute should be evaluated as an “ally” of the negative aspects, which finds very favourable conditions in Lithuania, where the nation and nationality have been suppressed for centuries, starting with Christianization. The article presents a brief description of the old Lithuanian culture, based by the feeling of nature, which especially characterized with the accents of spiritual life. The culture is compared with the present-day culture, characterizing with clear signs of decadence. The article is finished with contemplation on the strategic singlemindedness of the state, developed and reinstated by Lithuanians and on the evident lack of ideological/worldview message of the state, based by the need to preserve the issue of being Lithuanian.