LTStraipsnyje analizuojami Šiaulių ir Kalifornijos universitetų pedagoginio profilio studenčių psichosocialiniai poreikiai. Empirinio tyrimo rezultatai parodė, kad studentės prioritetą teikia materialinėms vertybėms, mažesnį reikšmingumą skirdamos dvasinėms ir humanistinėms vertybėms. Patikimu skirtumu, lyginant su amerikietėmis, svarbiausias Šiaulių universiteto studenčių poreikis yra turėti darbą. Tuo tarpu Kalifornijos universiteto studentės kaip svarbiausią poreikį jų gyvenime įvardijo savigarbą. Turėti darbą joms taip pat yra labai svarbu. Paaiškėjo tai, kad studentės nepakankamai vertina kritinį mąstymą, savęs pažinimą, saviugdą. Didesnė dalis studenčių jaučiasi patenkinusios bendravimo, meilės, draugystės bei savigarbos poreikius. Esminiai skirtumai išryškėjo sveikatos stiprinimo poreikių patenkinime: patikimu skirtumu daugiau Šiaulių universiteto studenčių jaučiasi patenkinusios šį poreikį. Tuo tarp kūno formų išlaikymo ir tobulinimo, savo šeimos narių psichosocialinio saugumo, įsidarbinimo ir tikslo atradimo poreikius labiau patenkinusios jaučiasi Kalifornijos universiteto studentės (46,2 proc.). Būtina atkreipti dėmesį į tai, kad savirealizacijos, gyvenimo prasmės ir tikslo radimo poreikį jaučiasi patenkinusios tik 18,5 proc. tirtų Šiaulių universiteto studenčių. Šis faktas patvirtina tai, kad nūdienos Lietuvoje daugelis jaunų žmonių dar neatradę savo gyvenimo prasmės, tikslo. Šio tyrimo rezultatai orientuoja universitetinį rengimą į studento asmenybės ugdymą visaverčiam gyvenimui, vidinės jo sąveikos su akademine aplinka visumą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Akademinis jaunimas; Psichosocialiniai poreikiai; Poreikių formavimas ir tenkinimas; Universitetas.; Students; Psychosocial needs; Formation and fulfillment of needs; University.; Studentų psichosocialiniai poreikiai; Ugdymas; Šiaulių universiteto studentai; Students' psychosocial needs; Formation; Students of Šiauliai university.
ENThe article deals with the main psychosocial needs of students. It presents the results of empirical research of psychosocial needs among female students in Lithuania (Šiauliai University) and the USA (California University). The psychosocial needs of students are more oriented towards tangible values compared to spiritual humanistic values of life. Students tend to underestimate logical thinking, self-cognizance; they pay too little attention to self-education. The majority of students think that they cannot meet their psychosocial needs of fortifying their health, employment, self-actualization and implementing their goals. In order to strengthen the impact of university studies on the formation of students 'psychosocial needs we should orient our educational technologies towards the formation of a free and responsible personality of a student and the development of students 'creative powers and logical thinking. [From the publication]