Gyvenimo kokybės samprata ir jos ugdymo galimybės, mokant technologijų

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Gyvenimo kokybės samprata ir jos ugdymo galimybės, mokant technologijų
Alternative Title:
Concept of quality of life and possibilities for its development while teaching technologies
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2009, Nr. 2 (23), p. 197-203
Summary / Abstract:

LTGyvenimo kokybė - gana nauja sąvoka ugdyme. Todėl tikslinga išsiaiškinti, kokios yra galimybės plėtoti gyvenimo kokybės sampratą technologijų pamokose. Kaip patys mokiniai suvokia ir vertina savo gyvenimo kokybę? Ar turi informacijos apie gyvenimo kokybės gerinimą, palaikymą, ar tai yra jiems svarbu? Straipsnio tikslas - atskleisti gyvenimo kokybės sampratą bei jos plėtros galimybes, mokant technologijų. Pedagogų moksliniuose straipsniuose vis dažniau minima "gyvenimo kokybės" sąvoka. Straipsnyje nagrinėjama gyvenimo kokybės samprata, jos vertinimo kriterijai, vartojimo kultūros ugdymo bei technologinio ugdymo svarba, sunkiant žinių apie gyvenimo kokybę bei plėtojant jos suvokimą ir gerinimą. Aptariami atlikto IX-X klasių mokinių gyvenimo kokybės vertinimo tyrimo rezultatai. Tyrimo imtį sudarė 544 respondentai. Tarp jų 233 IX klasių ir 311 X klasių šokiniai bei gimnazistai. Gyvenimo kokybės samprata yra įgijusi tarpdisciplininį pobūdį ir yra integruota į daugelį mokslo sričių, todėl vertinti ją reikėtų kaip platų kompleksinį dalyką. Technologinio ugdymo turinį sudarančios programos yra būtinos sąmoningo aukštos kultūros vartotojo bei gyvenimiškų įgūdžių ugdymui, nepriklausomai nuo lyties. Tyrimo duomenys rodo, jog mokykloje skiriama nepakankamai dėmesio gyvenimo kokybės sampratai atskleisti ir plėtoti. Tyrimo rezultatai leidžia daryti prielaidą, jog daugiausia su gyvenimo kokybe susijusių žinių mokiniai gauna mokydamiesi technologijų mitybos srities temų. Bendrojo lavinimo vidurinės mokyklos mokiniai labiau patenkinti savo gyvenimo kokybe n e i gimnazistai. Gyvenimo kokybės vertinimui įtakos turi mokinių tėvų išsilavinimas, gyvenamoji vieta, mokyklos tipas, lytis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Gyvenimo kokybė; Ugdymo galimybės; Technologijų mokymas; Gyvenimo kokybė; Gerovė; Gyvenimo kokybės vertinimas; Technologinis ugdymas; Vartotojas; Vartojimo kultūros ugdymas; quality of life; Prosperity; Evaluation of life quality; Technology education; Consumer; Consumer education.

ENQuality of life is quite a new concept in education thus it is expedient to find out what are the possibilities to develop the concept of quality of life during technology lessons, how do students perceive themselves and evaluate their quality of life? The aim of the research is to reveal the concept of quality of life and its development opportunities in technology education. Nowadays educators mention the concept of quality of life in their articles more often. This article examines the concept of quality of life, its evaluation criteria, the use of consumer culture and technology education curriculum providing knowledge about quality of life and development of its understanding and improvement. The results of the research into quality of life evaluation by the students of forms IX, X are presented in this article. The concept of quality of life has acquired interdisciplinary nature, thus it is integrated into many fields of sciences and it should be seen as a wide range of complex subject matter. The programs that form the contents of technology education are necessary for consumer awareness of high culture and for life skills development, regardless of gender. The research data demonstrate that school does not pay sufficient attention to quality of life and the development of this concept. The results of the research suggest that students receive most of knowledge about life quality while learning topics of nutrition during technology lessons. Students of general education secondary schools are more satisfied with their quality of life in comparison to gymnasium students. Pupils' assessment of quality of life is influenced W parental education, place of residence, school type, and gender. [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/21171
Updated:
2018-12-17 12:27:55
Metrics:
Views: 36    Downloads: 7
Export: