Vaikų kompiuterinės kultūros sklaidos sąlygos namų aplinkoje : kompiuterio svarba vaikui ir jo dalyvavimas kompiuterinėje veikloje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vaikų kompiuterinės kultūros sklaidos sąlygos namų aplinkoje: kompiuterio svarba vaikui ir jo dalyvavimas kompiuterinėje veikloje
Alternative Title:
Conditions for spread of children's computer culture in the home setting: the importance of a computer for a child and his involvement in computer-based activities
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2009, Nr. 2 (23), p. 167-173
Summary / Abstract:

LTKompiuteris informacinės visuomenės sklaidos sąlygomis identifikuojamas ne tik kaip darbo įrankis, bet ir kaip laisvalaikio, bendravimo priemonė, namų aplinkos dalis, keičianti žmonių veiklos bei tradicinio gyvenimo būdą. Vaikai reprezentuojami kaip aktyvūs šios visuomenės dalyviai, įsijungiantys ne tik įjos kūrimą bet ir į pažinimą. Ypatingas dėmesys skiriamas vaikų kompiuterinės kultūros integracijai į visuomenės bendrąją kultūrą ne tik dialogo, bet ir socialinio konflikto (vaikai - suaugusieji) būdu. Straipsnyje pabrėžiama, kad šią kultūrą suaugusieji (dėl jos naujoviškumo bei tradicinio pobūdžio) atmeta kaip savaime neturinčią socialinės, edukacinės vertės. Tyrimo tikslas - empiriškai ištirti tėvų reprezentacijų turinį dėl vaikų kompiuterinės kultūros sklaidos sąlygų namų aplinkoje. Tėvų reprezentacijų turinys dėl vaikų kompiuterinės kultūros sklaidos sąlygų namų aplinkoje ištirtas taikant kokybinio tyrimo paradigmą. Kiekybinio tyrimo taikymas grindžiamas supratimu, jog išorės veiksniai lemia vaikų kultūrą ir turi įtakos jų kompiuterinės kultūros diskurso turiniui, jo sklaidai, todėl svarbu nustatyti, kurie iš jų labiausiai l š ryškėjo ir kokia kiekvieno iš jų statistinė reikšmė. Empirinio tyrimo rezultatai atskleidė, kad tėvams būdinga nuomonė, jog naudojimasis kompiuteriu vaikams peikia naujų galimybių visapusiškai tobulėti (73,9 proc), todėl šią technologinę priemonę tėvai suvokia kaip būtiną tuolaikinių vaikų kasdieninės veiklos dalį (67,8 proc).Be to, tėvai pripažįsta vaikų priklausomybės nuo kompiuterio egzistavimą kurią lemia besaikis vaikų naudojimasis kompiuteriu (90,1 proc), aplinkinių dėmesio stoka vaikui (60,2 proc ) bei bendravimo su draugais problemos (49,4 proc). Taip pat tėvai mano, kad draudimai nėra efektyviausias būdas siekiant išvengti vaikų priklausomybės nuo kompiuterio (45,7 proc), o besaikio vaikų naudojimosi juo prevencija galima įdominus vaikus alternatyvia veikla (91,1 proc.) bei mokant saugiai naudotis. Empirinio tyrimo rezultatai reikšmingi pedagogams, švietimo reformų strategams, mokslininkams, kurie, identifikuodami šiuolaikinės vaikų kompiuterinės kultūros prasmes, gali atrasti naujų vaikų kompiuterinės kultūros u8dymo(-si) idėjų ir kurti sąlygas, palaikančias šią kultūrą, kaip informacinės visuomenės fenomeną kuriam būdingas edukacinis kontekstas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Vaikų kompiuterinė kultūra; Tėvai; Namų aplinka; Kompiuterinė veikla; Reprezentacijos; Children's computer culture; Parents; Home setting; Computer-based activities; Representations.

ENWith the development of an information society, a computer is identified not only as a work tool but also a mean5 for leisure, communication, a part of the home setting changing the way of people's activities and traditional life style- Children are represented as active members of this society who participate not only in its creation, but also in learning about it. The paper particularly focuses on integration of children's computer culture into general culture of society not only through dialogue, but also through social conflict (children-adults). The paper emphasizes that adults reject this culture (because of its novelty and non-traditional character) as having no social and educational value per se. The aim of the research is to empirically study the content of parents' representations about the conditions for spread of children's computer culture in the home setting. The content of parents' representations about the conditions for spread of children's computer culture in the home setting was examined by applying a quantitative research paradigm. The application of quantitative research is base on understanding that external factors determine children's culture and influence the content of their computer cultur6 discourse, its spread, therefore it is important to find out which ones became the most apparent and what statistic significance of each of them is.Results of empirical research revealed that parents are often of opinion that computer usage provides children with new opportunities to fully improve (73.9%), therefore parents understand this technological means as an integral part of daily activities of modem children (67.8%). Furthermore, parents admit the existence of children's addiction to computer, which is the result of children's excessive use of computer (90.1%), lack of attention to the child from people around (60.2%) and problems in contacts with friends (49.4%). Parents also think that bans are not the most effective way to evade children's addiction to computer (45.7%), and prevention of children's excessive use of it is possible by making children interested in alternative activities (91.1%) and teaching him to use it safely. The results of the empirical research are significant for educators, education reform policy makers, research^ who, when identifying the implications of children's modem computer culture, can find new ideas for the development0 children's computer culture and establish conditions supporting this culture as a phenomenon of an information society' its specific feature being an educational context. [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/21167
Updated:
2018-12-17 12:27:54
Metrics:
Views: 38    Downloads: 3
Export: