LTStraipsnyje nagrinėjamos naujos pianistų ugdymo paradigmos galimybės. Nustatyta, kad iš visų šiandieninę vaiku muzikos mokyklą baigusių mokinių tik 5% renkasi tolesnį būsimo muziko profesionalo kelią - tęsia mokslus formalaus muzikinio ugdymo įstaigose (konservatorijose, menų mokyklose, LMTA). Taigi 95% moksleivių, neketinantiems muzikos mokslų tęsti toliau, yra taikomi nedidelio procento ugdytinių poreikius atitinkantys ugdymo metodai - aukšti Profesionaliam ugdymui reikalingi mokymosi standartai. Tokie kontrastingi šiuolaikinėse muzikinio, taip pat ir fortepijono, mokymo procentiniai duomenys rodo akivaizdų nuostatų diferencijavimo stygių. Empirinio tyrimo, atlikto vaikų Muzikos mokyklose, tikslas - nustatyti mokymo(-si) skambinti fortepijonu muzikos mokyklose ypatumus. Anketine apklausa ištirtas mokytojų ir mokinių požiūris į fortepijono mokymą(-si). Apklausti 64 fortepijono specialybes mokytojai ir 90 fortepijono specialybės moksleivių iš penkių Vilniaus miesto vaikų muzikos mokyklų. Tyrimu nustatyta, kad vaikų muzikos mokyklose fortepijono specialybės tolesnį mokymąsi renkasi 3% visų šią specialybę baigusių moksleivių. Analinės apklausos rezultatai parodė, kad diferencijavimo klausimas šiandien yra aktualus ir mokytojams, ir mokiniams, todėl reikalingos diferencijuotos mokymo skambinti fortepijonu programos. Mokiniai išreiškė nuomonę apie fortepijono Pamokas: išvardijo taisytinus, trūkstamus pamokų turinio aspektus, pažymėjo galimas fortepijono pamokose įgytų žinių perspektyvas. Išvada - ugdymo nuostatų diferencijavimas šiandieninėje vaikų muzikos mokykloje yra neatidėliotinai įgyvendintinas reiškinys, atspindintis muzikinio, o iš dalies ir viso meninio ugdymo pokyčius. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Vaikų muzikos mokykla; Fortepijono specialybė; Pamokų turinio diferencijavimas.; Teaching and learning playing the piano; Education differentiation; Piano education; Piano lessons.; Vaikų muzikos mokykla; Teaching and learning playing the piano.
ENThis article analyses new possibilities for pianist teaching paradigms. The conducted research has shown that only 5% of all contemporary music school graduates choose to be professional musicians by studying at schools of formal music education (conservatoires, art schools, LAMT). Therefore, teaching methods (high teaching standards necessary for professional education) corresponding to the needs of a small number of students are applied to 95% of students who do not intend to continue their studies as professionals. A big contrast in percentage points to an evident lack of attitude differentiation in contemporary music and piano teaching issues. The objective of empirical research conducted at children's music schools was to identify the peculiarities of teaching / learning playing the piano at music schools- During the research, several tasks were accomplished; teachers' questionnaires pointed out how children are taught to play the piano, teachers' attitude towards differentiating education and possible criterion of such an education at piano departments was determined. Questionnaires revealed students' attitude to teaching and learning the piano. The research methods applied were a questionnaire and an interview. The questionnaire was filled out by 64 piano teachers and 90 piano students from five Vilnius music schools.During the interview it was determined that 3 percent of graduates from children's music schools choose further piano education. The questionnaire results indicated that differentiation issue is an urgent problem for teachers and students and thus different programs for teaching the piano are necessary. Analyse of the questionnaire results disclosed possible educational criterion for pianists and amateurs. According to the piano teachers, the future pianist and music amateur should acquire professional playing skills, but should be taught differently- The students expressed their opinion on piano lessons, indicated missing aspects of lessons content and those in need of correction, and named possible prospects for using the knowledge acquired during piano lessons. The conclusion is that differentiation of educational aspects in contemporary children's music schools is a phenomenon that needs to be urgently employed and it reflects changes in music and partially in artistic education. [From the publication]