Darbuotojų lojalumas švietimo organizacijai profesinio rengimo kaitos kontekste : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Darbuotojų lojalumas švietimo organizacijai profesinio rengimo kaitos kontekste: disertacija
Publication Data:
Kaunas, 2009.
Pages:
140 p
Notes:
Disertacija rengta 2008-2009 metais Vytauto Didžiojo universitete, Edukologijos katedroje. Dr. disert. (social. m.) - Vytauto Didžiojo universitetas, 2009. Bibliografija.
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: Loyalty of employees to an educational institution in the context of changing professional education Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2009 29 p; iliustr
Summary / Abstract:

LTŠvietimo organizacija, reaguodama į nuolatinės kaitos keliamus iššūkius, savo ruožtu turi atsiliepti į išorės ir vidaus paskatas keistis, sudarydama sąlygas augti naujai išsimokslinusiai, daug naudingų žinių sukaupusiai kartai, gebančiai jas taikyti. Šiuolaikines profesinio rengimo reformas iššaukia objektyvios, visam pasauliui būdingas technikos, technologijos ir darbo procesų kaitos tendencijos, staigūs ekonominiai pokyčiai, kurių įtakoje pakinta žmonių veiklos bei jų profesinių santykių pobūdis, tačiau pokyčiai švietimo organizacijoje nevyks, jei juose nedalyvaus švietimo darbuotojas kaip pokyčių tarpininkas. Tačiau švietimo organizacija atsiduria dar ir požiūrio į darbuotoją ir švietimo organizacijos tarpusavio ryšio kaitoje. Lojalumas yra vienas iš darbuotojo ir organizacijos santykių harmonizavimo veiksnių, kai švietimo organizacija ir darbuotojas įsivelia į vertybių, tikslų, siekių ir interesų konfliktus. Šioje vietoje įžvelgiama asmens ir organizacijos ryšio kaita, kuomet už lojalumą organizacijai buvo tikimasi pastovumo ir aukštesnių pareigų. Tačiau, ką reiškia būti organizacijos nariu, jeigu ribos netvirtos, vaidmenys susipynę, o užduotys nuolat keičiasi? Kas atsitinka individualioms karjeroms ir ateities investicijoms, jei trūksta aiškumo, tikrumo ar pastovumo? Rasti atsakymą padėjo kiekybinis ir kokybiniai tyrimai: 1. Globalizacijos ir profesinio rengimo sąsajų analizė atskleidė esminius profesinio ugdymo kaitos aspektus ir profesinės mokyklos veiklos strategijas, siejamas su politinio ir socialinio gyvenimo pokyčiais ir pagrindiniais šios visuomenės ištekliais - žmonių žiniomis bei gebėjimais.2. Lojalumo sampratos tarpdisciplininė analizė leidžia formuluoti prielaidą apie skirtingų sampratų/konstruktų egzistavimą toje pačioje socialinėje erdvėje, apibendrinus šios analizės rezultatus vadybiniu aspektu atskleidė nuoširdaus įsitraukimo reikšmę, siekiant organizacijos tikslų bei darbuotojų suvokimo, kad jie turi platesnę perspektyvą svarbą ir išryškino pagrindinius lojalumo veiksnius - organizacija, atliekamas darbas, darbuotojas, organizacijos vadovas bei lojalumo esmę – tai laisvo žmogaus aktas ir įsipareigojimas. 3. Edukologinės literatūros analizės rezultatai leidžia teigti, kad švietimo organizacija yra specifiška ne tik savo paskirtimi, tikslais, veikla ir jos dalyviais, atliekamomis funkcijomis bei siekiamais rezultatais, bet ir darbuotojų lojalumo formavimosi ir palaikymo procesų prasme.4. Disertacinio tyrimo procese taikyta empirinio tyrimo metodologija grindžiama švietimo organizacijos ir darbuotojo santykio problematiškumo analize profesinio rengimo kaitos kontekste bei „lojalumo“ ir „lojalaus darbuotojo“ sąvokų analize, teorinės analizės metu pasirengta ir patikslinta darbuotojo lojalumo švietimo organizacijai samprata, kuri leido apibūdinti švietimo organizacijos specifiškumą, išryškinti lojalumo raiškos formas, nustatyti veiksnius, identifikuoti darbuotojo lojalumo organizacijai formavimosi ir palaikymo sąlygas.5. Empirinio tyrimo rezultatai ir jų apibendrinimas atskleidė darbuotojo lojalumo švietimo organizacijai raiškos ypatumus, lojalumo formavimosi ir palaikymo veiksnius profesinio rengimo praktikoje, patvirtino, kad švietimo organizacijos ir jos darbuotojo tarpusavio ryšiai yra dinamiški, o darbuotojo lojalumo formavimuisi būdingas etapiškumas.

ENEducational institution, in response to the challenges of constant change must respond to external and internal incentives to change, allowing the growth of new educated with a lot of useful knowledge generation apply their knowledge in practice. However, the change in an educational institution will not take place if an employee of an educational institution do not participate in education as a change agent. But the educational institution has to consider the change of relationships between the staff and the employee. Thus, loyalty is one of the institution's and the employee's ability to adapt in conflicts of interests, values, goals and aspirations. At this point the communication change of the individual and the institution when the loyalty to the institution is expected to be consistent and be promoted. However, what it means to be a member of the institution, if the tentative boundaries, overlapping roles, tasks are constantly changing? What will happen to an individual career and future investments, if there is lack of clarity, certainty or permanence? Purpose of the study to formulate the factors for forming and maintenance employee's loyalty in an educational institution in the context of changes in professional education: 1. Analysis of links between globalization and professional training revealed essential aspects of change in vocational education, also vocational school policies, linked to political and social changes and key resources in this society - the people's knowledge and abilities.2. Interdisciplinary analysis of loyalty as a concept leads to the formulation of an assumption about the existence of different concepts/constructs in the same social space. Summary of the results in managerial aspect revealed the importance of sincere engagement to institution's goals and employee's perception that they have a broader perspective and highlighted the key loyalty factors - organization, the work done, the employee, institution's leader and the essence of loyalty - a free human act and obligation. 3. Analysis of educology literature suggests that the educational institution is specific not only for its intended purpose, objectives, activities and its participants, the functions performed and the result sought, but also within the meaning of employees' loyalty formation and maintenance processes. 4. During the thesis study process empiric research methodology was applied based on analysis of educational institutions' and employees' problematic relationship in the context of change and "loyalty" and "loyal employee" conceptual analysis, in theoretical analysis concept of employee's loyalty to an educational institution was prepared and clarified, which led to describe specifics of an educational institution, highlight forms of loyalty, identify factors and conditions for formation and maintenance of employee's loyalty to an institution. 5. Empiric research results and their summary revealed features to express employee's loyalty to an educational institution, loyalty formation and maintenance factors in profession training practice, confirmed that links between an educational institution and its staff are dynamic, and that certain stages are typical of employee's loyalty formation.

ISBN:
9789955125181
Related Publications:
Psichosocialinių veiksnių įtakos darbuotojų lojalumui tyrimas dirbančiųjų Lietuvoje pavyzdžiu / Visvaldas Legkauskas, Rūta Mazilauskaitė. Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai. 2013, Nr. 65, p. 45-61.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/21048
Updated:
2022-02-07 20:09:19
Metrics:
Views: 50
Export: