LTKonkurencija ekonomikoje suprantama kaip varžybos, kurių metu užsiimantys verslu juridiniai ir fiziniai asmenys, nepriklausomai veikdami rinkoje, riboja vienas kito galimybes dominuoti toje rinkoje ir skatina vartotojams reikalingų prekių bei paslaugų gamybą ir siekimą didinti jos efektyvumą. Monografijos tikslas - suformuluoti konkurencijos politikos uždavinius ir jų pagrindu išanalizuoti įmonių elgesį, paremtą sąžiningos konkurencijos taisyklėmis. Pagrindinį darbo tikslą lėmė konkurencijos politikos problemos, susiklosčiusios Lietuvos ekonomikai funkcionuojant rinkos sąlygomis. Be to, įstojus į Europos Sąjungą, konkurencijos politiką reikėjo priartinti, harmonizuoti su Europos Sąjungos konkurencijos politika. Norint geriau paaiškinti, kokia gali būti konkurencijos politika, monografijoje nagrinėjami konkurencijos politikos tikslai ir jų ryšys su kitomis Vyriausybės vykdomomis politikomis. Pirmame skyriuje pateikta konkurencijos politikos samprata ir iš jos išplaukiantys politikos tikslai. Toliau nuosekliai nagrinėjamos sudedamosios politikos dalys. Jas sudaro subjektai, kurie formuoja ir vykdo konkurencijos politiką. Tolesniuose skyriuose analizuojami atskiri konkurencijos politikos objektai. Šeštas ir septintas knygos skyriai nėra tiesiogiai susiję su konkurencijos politikos objektais, bet valstybės pagalbos kontrolės ir žalos, padarytos antikonkurenciniais veiksmais, pasekmės taip pat turi įtakos konkurencijos politikai. Ši monografija yra pirmasis tokio pobūdžio darbas, kuris turėtų paskatinti diskusijas tiek mokslininkų, tiek ir praktikų ekonomistų, teisininkų bei teisėjų gretose.Reikšminiai žodžiai: Konkurencija; Rinka; Konkurencijos politika; Teorija; Praktika; Competition; Market; Competition policy; Theory; Practice; Rinkos galia; Antikonkurenciniai susitarimai; įmonių koncentracija; Valstybės pagalba; Market power; Agreements between undertakings; Concentration of enterprises; State aid.
EN"Competition" seems to have become one of the most frequently used economic activity-related concepts. The liberalised price system, free trade and the limited intervention of public authorities into the economic processes created the preconditions favourable for the emergence of efficient competition. Modern competition policy is a means to facilitate and promote corporate competitiveness, absorb innovations and thus contribute to the enhancement of economic well-being. The principal purpose of the present study was determined by a number of competition problems that emerged in the context of Lithuania operating in market conditions; besides, upon the accession into the European Union Lithuania was under obligation to harmonise its competition policy with the European Union competition rules. Chapter One of the monograph contains a definition of competition concept and the related current as well as newly arising policy objectives. Further, the Chapter presents a comprehensive examination of the composite parts of competition policy represented by entities that determine and implement competition policy. The further Chapters of the present paper are based on the analysis of the individual objects of competition policy. Chapters Six and Seven of the monograph are not directly related to the competition policy objects; however, the monitoring of State aid and the damage incurred by anticompetitive actions, nevertheless, produce an indirect effect upon competition policy.