Gabių mokinių ypatumų atpažinimas mokykloje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Gabių mokinių ypatumų atpažinimas mokykloje
Alternative Title:
Recognition of the characteristics of gifted children at school
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2009, Nr. 2 (23), p. 105-110
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje aptariami gabių mokinių ypatumai ir jų atpažinimas mokykloje. Remiantis šiuolaikinėmis gabumų koncepcijomis, gabumai suprantami kaip dinaminis reiškinys, sąlygojamas tiek genetinių, tiek asmenybės ir aplinkos veiksnių, o tai leidžia gabų mokinį atpažinti iš tam tikrų jo savybių, polinkių ir elgesio. Tyrimo rezultatai rodo, kad mokytojai atpažįsta gabius mokinius, pasižyminčius aukštu verbaliniu intelektu. Juos identifikuoja pagal kognityvinius gabių mokinių ypatumus, o socioemocinės, intuityvinės (kūrybinės) ar fizinės šių ugdytinių charakteristikos pedagogams neatrodo labai reikšmingos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Pedagogai; Atpažinimas; Gabių mokinių ypatumai; Pedagogue; Recognition; Characteristics of gifted children; Pedagogai; Pedagogue.

ENThe article presents the basics of the characteristics of gifted children and their recognition. Discussion of modem concepts of giftedness, however, provides us with a new paradigm defining giftedness as a dynamic phenomenon conditioned by genetic, personal and environmental factors. This allows the empirical study to choose the presented characteristics of a gifted person as a possible potential of gifts. The study allows presuming that pedagogues recognize gifted children with high verbal intellect. They most clearly notice the cognitive characteristics of their pupils, rather than socioemotional, physical and intuitional (creative) characteristics. [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/20983
Updated:
2018-12-17 12:27:26
Metrics:
Views: 85    Downloads: 36
Export: