LTŠio straipsnio tikslas - nustatyti ir įvertinti kooperuotų studijų metodo įtaką, ugdant Filosofijos ir pilietinio ugdymo studijų programos studentų tarpkultūrinę kompetenciją. Tyrimo instrumentas - autorių sukurtas atviro tipo interviu klausimynas. Straipsnyje, remiantis Lietuvos ir užsienio mokslinės literatūra bei dokumentų analize, išnagrinėtas tarpkultūrinės kompetencijos teorinis-hipotetinis modelis, atskleidžiantis jos sampratą, struktūrą, dimensijas ir ugdymo ypatumus akademinėje kultūroje; atskleista kooperuotų studijų programa, jos struktūra, metodika ir ypatumai. Tyrimu nustatyta, kad studentų lankymasis organizacijose pagal kooperuotų studijų metodą daugeliu atveju pakeitė (pagilino) žinias apie kitos kultūrinės grupės dydį, tikslą, struktūrą, veiklą, istoriją, vertybes, papročius, ritualus ir tradicijas. Tyrimas parodė, kad studentų jausmai, dalyvaujant organizacijoje, kito trimis aspektais [...]. Pagilėjo studentų kultūrinis/kritinis sąmoningumas, kuris buvo identifikuotas per išreikštą savirefleksiją, organizacijos narių asmeninio vertinimo suvokimą. Identifikuoti keturi pagrindiniai studentų tipai pagal vaidmenį organizacijoje, kuris taip pat siejamas su gebėjimu reflektuoti ir adekvačiai asmeniškai vertinti procesus organizacijoje: stebėtojas, pasyvus dalyvis, aktyvus dalyvis, lyderis. Studentai kooperuotų studijų metodą vertino iš esmės teigiamai, kritiškai nurodydami jo trūkumus ir privalumus. Tyrimas patvirtina autorių suformuluotą mokslinio tyrimo hipotezę, kad kooperuotų studijų metodas turi įtakos Filosofijos ir pilietinio ugdymo studentų tarpkultūrinės kompetencijos raiškai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Tarpkultūrinė kompetencija; Kooperuotų studijų metodas; Atviro tipo interviu.; Intercultural competence; Method of cooperative studies; Open interview.
ENThe aim of this paper is to measure and evaluate the impact of method of cooperative studies when developing intercultural competence of students of Philosophy and Public Science study program. The instrument of research is open interview questionnaire created by the authors. By analyzing the foreign and local academic literature a theoretical-hypothetical model of intercultural competence was made which develops the conception, structure and education peculiarities in academic culture; cooperative study program, its' structure, methodology and peculiarities were developed. The research showed that students participating in organizations activities using cooperative studies method in most cases changed (deepened) their knowledge about the size, goals, structure, activities, history, customs, rituals and traditions of a different cultural group. Students' emotions and senses when participating in day-to-day activities of organizations changed in three different aspects [...]. Nevertheless cultural/critical students' awareness deepened and this was identified through expressed self-reflection and perception of organization members' personal evaluation. There were identified four main student types in organizations considering their role that was connected with ability to reflect, cogitate and make adequate evaluations of processes in an organization: observer, passive participant, active participant, leader. Students evaluated the method of cooperative studies positively but at the same time they indicated some advantages and disadvantages. The research confirmed the hypothesis formulated by the authors - that the method of cooperative studies has an impact on intercultural competence of students of the Philosophy and Public Science study program. [From the publication]