LTEuropos aukštojo mokslo politikoje daug dėmesio skiriama studijų rezultatų vertinimo problemai. Vertinimo procesas turi būti reglamentuojamas aukštojo mokslo įstaigų, nes jis stipriai veikia švietimo kokybę. Lietuvos institucijos (Švietimo ir mokslo ministerija, Studijų kokybės vertinimo centras) yra parengusios dokumentus, kuriuose Lietuvos aukštosioms mokykloms nurodyta reglamentuoti studijų rezultatų vertinimą. Ši problema tapo dar aktualesnė 2008 m. rugpjūtį po Aukštojo mokslo įstatymo pakeitimo, kuriame nurodoma, kad valstybė finansuoja studentus priklausomai nuo jų rezultatų. Šiame straipsnyje pristatomi studijų rezultatų vertinimo reglamentavimo Lietuvos aukštosiose mokyklose tyrimo rezultatai. Tyrime ieškota atsakymų į šiuos pagrindinius klausimus: Kaip studijų rezultatų vertinimas yra reglamentuojamas Lietuvos aukštosiose mokyklose? Ar šis reglamentavimas atitinka vertinimo teorijos plėtojimąsi? Analizuoti dokumentai, reglamentuojantys studijų rezultatų vertinimą 78% visų Lietuvos aukštųjų mokyklų. Tyrimas atliktas turinio analizės metodu. Atskleista didelė studijų rezultatų vertinimo aukštosiose mokyklose įvairovė, kuri liudija mokymo(si) paradigmų kaitą: kai kurios aukštosios mokyklos pradėjo taikyti naujos mokymosi paradigmos principus, tačiau kitos aukštosios mokyklos vadovaujasi tradicinės mokymo paradigmos idėjomis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Studijų rezultatai; Vertinimo reglamentavimas; Aukštoji mokykla; Formuojamasis vertinimas; Grįžtamasis ryšys; Refleksija; Studijų rezultatų vertinimo reglamentavimas; Formative assessment; Feedback; Reflection; Regulation of assessment of learning outcomes.
ENThe European Higher Education policy pays a lot of attention to the problem of assessment of learning outcomes. The assessment process has to be regulated by higher education institutions, because it greatly affects the quality of education. Lithuanian authorities (Ministry of Education and Science, Centre for Quality Assessment in Higher Education) had prepared documents prescribing Lithuanian higher schools for regulating assessment of learning outcomes. The relevance of this problem became stronger with the correction of the Law on Higher Education in August 2008, stating that the state Provides financing for the students depending on their achievements. The paper presents results of the investigation into regulation of assessment of learning outcomes in Lithuanian higher schools as a factor influencing understanding and improvement of assessment practice in higher education institutions in the context of assessment theory development. The main questions under investigation were: How is assessment of learning outcomes regulated in Lithuanian higher schools? Does this regulation correspond to the development of assessment theory? The documents regulating assessment of learning outcomes of 78 percent of all Lithuanian higher schools were analysed. The investigation was performed using content analysis method. A great variety in the area of assessment °f learning outcomes among the higher schools was revealed. This variety testifies the shift in educational paradigms: some higher schools started to use the principles of new learning paradigm; however other higher schools are following the essential ideas of the traditional teaching paradigm. [From the publication]