LTStraipsnyje keliamas probleminis klausimas: kokia vidurinio mokyklinio amžiaus moksleivių (berniukų ir mergaičių) psichosocialinė adaptacija per kūno kultūros pamokas. Tikrinama hipotezė, ar berniukų socialinė adaptacija per kūno kultūros pamokas geresnė nei mergaičių. Tyrimo tikslas - atskleisti vidurinio mokyklinio amžiaus moksleivių psichosocialinę adaptaciją per kūno kultūros pamokas. Moksleivių apklausai pasitelkta modifikuota K. Rogers'o ir R. Dymond'o metodika psichosocialinei adaptacijai tirti. Matematinės statistikos hipotezėms (skirtumų patikimumui tarp vidurinio mokyklinio amžiaus mergaičių ir berniukų) Patikrinti buvo taikomas Stjudento t kriterijus. Atsitiktinės atrankos būdu buvo atrinkti viduriniojo mokyklinio amžiaus (14-15 metų) moksleiviai iš Kauno miesto vidurinių mokyklų: Kauno "Purienų", Kauno "Pilėnų", Kauno "Nemuno" vidurinės mokyklos bei S. Dariaus ir S. Girėno gimnazijos. Tiriamąją imtį sudarė 521 bendrojo lavinimo mokyklų 8-9 klasių moksleiviai (285 mergaitės ir 236 berniukai). Tyrimo metu kelta hipotezė, kad berniukų socialinė adaptacija kūno kultūros pamokose geresnė nei mergaičių, nepasitvirtino, nes buvo nustatyta, kad vidurinio mokyklinio amžiaus mergaičių psichosocialinės adaptacijos lygis kūno kultūros pamokose yra aukštesnis (p <0,01), lyginant su jų bendraamžiais berniukais. Jos geba labiau kontroliuoti savo poelgius negu berniukai, dažniau laikosi taisyklių ir reikalavimų, kurių privalu laikytis. Vidurinio mokyklinio amžiaus mergaitėms būdingi aukštesni (p <0,05) rodikliai šių psichosocialinės adaptacijos komponentų: kitų priėmimo, emocinio komforto bei internalumo. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Psichosocialinė adaptacija; Moksleiviai; Vidurinis mokyklinis amžius; Psychosocial adaptation; Self-esteem; Self-confidence; Middle school age; Vidurinis mokyklinis amžius.; Middle school age.
ENThe paper strives to answer the problem question: what is psychosocial adaptation among pupils (boys and girls) of middle school age during physical education lessons. The following hypothesis was tested: psychosocial adaptation of boys during physical education lessons would be higher than that of girls. The aim of this study is to reveal the psychosocial adaptation among pupils of middle school age during physical education lessons. Pupils of middle school age (14-15 year old) were randomly selected from Kaunas secondary schools: Kaunas 'Purienos", Kaunas "Pilėnai" and Kaunas "Nemunas" secondary schools, and S. Darius and S. Girėnas gymnasium. The sample of the study was 521 pupils (285 females and 236 males) of comprehensive schools. The measure of psychosocial C a p t a t i o n included modified K. Roger's and R. Dymond's methodology. The statistical hypotheses were tested by applying the Student t-test. The hypothesis was not confirmed. During the lessons of physical education, psychosocial adaptation level among female pupils of middle school age was higher (p <0.01) than among males. The girls have higher self-control than boys a n d more often follow the rules and the requirements that must be followed. It was found that level of acceptance of others, notional comfort and internality during physical education lessons among girls was higher (p <0.05) than among boys. [From the publication]