LTStraipsnyje nagrinėjama liberalaus ugdymo vertybių raiška technologijos universiteto studijose, remiantis R. Barnett (1990) konservatyviąja ir radikaliąja liberalaus ugdymo koncepcijomis bei jų pokyčiais, sąlygojamais besikeičiančio universiteto ypatumų. Remiantis mokslinės literatūros analize, atskleidžiama liberalaus ugdymo raiškai būdingos problemos ir galimybės technologijų universitete. Antroje straipsnio dalyje pristatomi liberalaus ugdymo vertybių raiškos technologijų universitete tyrimo rezultatai. Tyrimui atlikti taikytas autorių sukurtas klausimynas, pagrįstas žinių visuomenės koncepcija (Drucker, 1993), konservatyviojo ir radikalaus požiūrių į liberalų ugdymą koncepcija (Barnett, 1990, 1994), giluminio ir paviršutiniško požiūrio į mokymąsi koncepcija (Ramsden, 2003). Tyrimo metodai: apklausa raštu, naudojant uždaro tipo klausimyną, statistinė duomenų analizė. Tyrimo rezultatai atskleidė, jog, dėstytojų nuomone, liberalaus ugdymo vertybių raiška yra svarbi studijų procesui, taip pat studentų būsimai profesinei karjerai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aukštasis mokslas; Liberalus ugdymas; Vertybių raiška; Higher education; Liberal education; Manifestation of values.
ENThe first part of the paper presents a discussion on the conservative and radical conceptions of liberal education values in higher education, the changes in this tradition conditioned by the peculiarities of the development of higher education institutions (R. Barnett, 1990), identifies possibilities and problems of manifestation of liberal education values in t n e studies of technological universities. The second part of the paper presents analysis of the results of the research into Manifestation of values of liberal education in technological university studies from lecturers' approach. [From the publication]