LTStraipsnyje apžvelgiamas darželio auklėtojų požiūris į švietimo pagalbą 3-6 metų socialinės rizikos šeimų vaikams. Išryškinama švietimo pagalbos samprata bei rūšys. Apžvelgiami empirinio tyrimo rezultatai, kuriais remiantis atskleidžiamas darželio auklėtojų požiūris į švietimo pagalbą 3-6 metų socialinės rizikos šeimų vaikams, jiems kylančias problemas. Tyrimo rezultatai parodė, jog švietimo pagalbos problema yra aktuali ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje. Išskiriamas psichologinės ir socialinės pedagoginės pagalbos trūkumas šiose institucijose. [Iš leidinio]
ENThe aspects of educational assistance for the 3-6 years old children from the families at social risk are analyzed in the article. The conception of educational assistance and the peculiarities of the socialization of the 3-6 year old children from families at social risk are highlighted. The results of the analysis have shown that the problem of the educational assistance is relevant in preschool educational institution. The most effective option to solve the problem with educational assistance in the preschool educational institution is the teamwork-like modelling of assistance with the help of the community of preschool educational institutions, consultations of group's mentor in cooperation with the representatives of the Board of the Protection of Children's Rights, the crisis centres. The analysis of empirical research showed that there is a need of educator's-psychologist's position in the preschool educational institution. [From the publication]