Vidinio pasaulio verbalizacija muzikos klausymosi metu : būsenų atskleidimo aspektas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vidinio pasaulio verbalizacija muzikos klausymosi metu: būsenų atskleidimo aspektas
Alternative Title:
Verbalization of internal world during listening to music: the aspect of unclosing of states
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2009, Nr. 1 (22), p. 18-23
Summary / Abstract:

LTMuzika - neatsiejama šiuolaikinio žmogaus aplinkos dalis, kuri labai sparčiai keičiasi priklausomai nuo vartotojų poreikių. Vizualizavimas nukreipia mintis į dėmesio koncentraciją. Apibūdinant vizualizaciją žodžiais, stiprėja mokinių sąmoningas suvokimas, todėl apmąstoma tai, kas atvaizduota gilaus susikaupimo metu. Daroma prielaida, kad vidinio pasaulio vizualizavimas, o paskui jo verbalizavimas gali duoti geresnių muzikos mokymo rezultatų. Šiuo tyrimu kaip tik siekiama praplėsti tyrimų lauką aiškinantis, kokias vidines būsenas galima identifikuoti kategorizuojant jas į tam tikras bendrystes, padedančias formuoti metodo teoriją. Duomenys leido nustatyti, kad tiriamieji gali patirti vieną iš dviejų pagrindinių būsenų - harmoningą arba neharmoningą, nepaisant kūrinio stiliaus, žanro, komponavimo tonalumo ar atonalumo, intonacijų ir kitų muzikinių aspektų. Vadinasi, tiriamiįjų vidinis pasaulis gali būti identifikuotas kaip išgyvenantis harmoningas būsenas arba atvirkščiai. Šalutinės kategorijos "neaiški būsena" ir "kintanti būsena" rodo, kad kai kurie mokiniai nesugebėjo tiksliai įvardinti savo būsenų, todėl straipsnio autorė apibūdino jas neutraliausiais pavadinimais, kad jos neklaidintų tolimesnių tyrimų. Harmoninga būsena, kaip vidinį pasaulį reprezentuojanti visuma, susijusi su teigiamais jausmais, emocijomis, šiltais išgyvenimais, skatina mokinius įsiklausyti į save. Neharmoninga būsena, tokia kaip staigus baimės, niūrumo ir chaoso išgyvenimas, straipsnio autorės nuomone, gali būti nuoroda į du diskutuotinus dalykus: pirma, kad klausytojai yra dar emociškai nestabilūs, antra, galbūt yra kažkoks tipas klausytojų, kuriems muzika sukelia neharmoningus jausmus ar būsenas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Muzikinis ugdymas; Vizualizacija; Verbalizacija; Vidinis pasaulis.; Music education; Visalization; Verbalization; Internal world.

ENMusic is integral part of environment of a modem human, which is very rapidly changing depending on the needs of users. Visualization directs thoughts purposefully to the concentration of attention. When describing visualization in verbal words the students' conscious perception is getting stronger, therefore what is reflected during deep concentration is being thought over. The assumption is made in this article that visualization of internal world and later verbalization of it can produce better music teaching results. This research aims to expand this research area by studying what internal states could be identified by categorizing them into certain generalities that would help to form a theory of the method. It is clear from the analyzed data that researched persons were able to experience one of two main states - harmonic or disharmonic regardless of the style of creation, its genre, tonality or atonality of composition and despite intonations and other musical aspects. Thus internal world of respondents could be identified as experiencing harmonic or disharmonic state of mind. Minor categories "unclear state of mind' and "shifting state of mind'' show that some students were unable to verbalize their states precisely and therefore the latter categories in this article were named in neutral way so that they would not mislead future researches.Harmonic state of mind as the whole that represents internal world is connected with positive feelings, emotions and kind experiences; it also stimulates learners to feel themselves deeper. Disharmonic state of mind, such as sudden experiencing of fear, gloom and states of chaos, in the opinion of the author of the article, could be reference to two aspects that are to be discussed: first, that listeners are still emotionally unstable and second, there might be some type of listeners whom music evokes disharmonic feelings or states. [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumo ugdymas muzikine veikla : disertacija / Rūta Girdzijauskienė. Klaipėda, 2001. 154 lap.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/20901
Updated:
2018-12-17 12:27:09
Metrics:
Views: 22    Downloads: 3
Export: