Kai kurios etinių vertybių ugdymo metodologinės prielaidos viešojo administravimo studijose

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kai kurios etinių vertybių ugdymo metodologinės prielaidos viešojo administravimo studijose
Alternative Title:
Some methodological approaches to development of ethical values in public administration studies
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2009, Nr. 1 (22), p. 6-11
Summary / Abstract:

LTEtinių vertybių ugdymas studijuojant viešąjį administravimą – aktuali bei išskirtinio dėmesio verta mokslinių tyrimų kryptis, galinti atskleisti teisinių ir moralinių nuostatų sankirtos demokratinėje visuomenėje prielaidas. Kylančios valstybės tarnybos etinės problemos dažnai įvardijamos visuomenės informavimo priemonėse, pranešimuose, ataskaitose, bet mažai atskleidžiami konceptualūs jų sprendimo būdai. Temos aktualumą rodo naujausias Vilmorus tyrimas (2009), kuris atskleidžia žemą visuomenės pasitikėjimo valdžios įstaigomis lygį. Pastaraisiais metais Seimo kontrolieriai gauna vis daugiau piliečių nusiskundimų dėl valstybės tarnautojų biurokratizmo, aplaidaus piliečių aptarnavimo, informacijos neteikimo, neatsakingumo ir nejautrumo piliečių problemoms. Moralines problemas valstybės tarnyboje lemia etikos infrastruktūros silpnas funkcionavimas, atskleidžiantis teisės aktų netobulumą etikos kodeksų stoką neoptimalią valstybės tarnautojų rengimo sistemą. Reikia šalies mastu apmąstytos ir parengtos profesinės etikos švietimo koncepcijos ir strategijos, rengiant valstybės tarnautojus. Etinių vertybių ugdymas aukštojoje mokykloje vertinamas analizuojant viešojo administravimo programų humanitarinių dalykų kiekybiniu tyrimu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Etinės vertybės; Humanistinis požiūris; Humanitarinės temos; Humanitarizavimas; Viešojo administravimo programos; Viešojo administravimo studijų programos; Švietimas; Education; Ethical values; Humanistic approach; Humanitarian issues; Public administration programmes.

ENThis research presents level of humanitarian approach in public administration studies at three universities in Lithuania – Mykolas Romeris, Kaunas Technological and Vytautas Magnus Universities. It reveals lack of humanitarian issues in public administration programmes that influences shortage of humanistic values in public administration. This research is complemented by review of E. Samier's methodological approach to teaching Public Administration, who strongly defends humanistic approach to public administration and focuses on treating administrative staff with humanitarian subjects like ethics, aesthetical administration criticism: kitsch analysis, biographical, literature analysis. This approach seems to be useful when seeking to promote public servants' ethical values. [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/20900
Updated:
2018-12-17 12:27:09
Metrics:
Views: 31    Downloads: 1
Export: