LTStraipsnyje nagrinėjamas Antrojo pasaulinio karo įvykių atminimas buvusios Rytų Prūsijos šiaurinėje dalyje, lyginant atminimo diskurso ir praktikų funkcionavimą pokario Klaipėdos krašte ir Kaliningrado srityje. Apžvelgiant sociokultūrinius pokyčius šiame regione, atskiriamos privataus ir viešojo atminimo formos. Nurodoma, kad viešajame karo atminime pokariu turėjo reikšmės du pagrindiniai siužetai: "išvadavimo" ir pergalės, pasiektos "kovoje prieš fašizmą". Tiriant šių siužetų viešąjį atminimą, išskiriamos ir išsamiau pristatomos trys jo funkcijos: teritorinės priklausomybės legitimacija, kilmės mito funkcija, karių pagerbimas kaip režimo legitimacijos ir vertybinių orientacijų formavimo strategija. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: [autoriaus] Antrasis pasaulinis karas; Atminimo kultūra; Atminimo funkcijos; Kilmės mitas; Sovietų Sąjunga (SSRS; Soviet Union; USSR); Rytų Prūsija [East Prussia]; Klaipėdos kraštas [Klaipeda region]; Kaliningrado sritis; Klaipėda; Kaliningradas; World War II; Culture of commemoration; Funktions of commemoration; Founding mith; Soviet Union; Antrasis pasaulinis karas, 1939-1945 (World War II); East Prussia; Klaipėda region; Kaliningrad oblast; Klaipėda; Kaliningrad; Second World War; Functions of commemoration; Founding myth; Klaipėda regiom. Kaliningrad oblast.
ENThis article analyses commemorations of World War II events in the northern part of former East Prussia, comparing discourses and practices of commemoration in post-war Klaipėda region and Kaliningrad oblast. It reviews the socio-cultural developments in this region and distinguishes between private and public forms of commemoration. Author argues that two main plots were important in the public commemoration of war: the plot of "liberation" and that of the victory achieved in the "struggle against Fascism". Analyzing the public commemoration of these plots, it distinguishes and exhaustively examines its three functions: legitimation of territorial subordination, founding myth, and payment of homage to the warriors as strategies of regime legitimation and the formation of valuable orientations. [From the publication]