LTApskaita yra socialinės ekonominės informacijos rengimas ir pateikimas siekiant kuo visapusiškiau tenkinti jos vartotojų poreikius. Tarp jų reikšmingiausi vartotojai yra vadybininkai, o jų informacijos poreikiai siejasi su tiesioginių pareigų vykdymu. Apskaita dažnai vadinama verslo kalba. Kaip ir kiekviena kita kalba, apskaita yra naudojama finansinei informacijai perduoti. Norint išmanyti apskaitą, labai svarbu suprasti ūkinių operacijų esmę ir jų registravimo apskaitoje dėsningumus, įmonės finansinių operacijų registravimo, klasifikavimo ir kaupimo procesą. Profesionalus buhalterinės apskaitos teikiamų paslaugų panaudojimas valdymo procese įmanomas tik gerai suvokus apskaitos sistemos esmę ir jos ryšių formavimo įvairovės informacinius ypatumus. Apskaitos aplinka labai sparčiai keičiasi. Perėjimas prie asmeninių kompiuterių, padidėjęs visuomenės domėjimasis mokesčių politika bei aktyvus pasaulinės ekonomikos globalizacijos procesas veikia apskaitos tikslus ir esmę. Šio darbo tikslas - pateikti apskaitą, kaip esminį apsisprendimo pagrindą mokesčių mokėtojui, valdžios atstovui, verslo vadybininkui, investuotojui, studentui. Ši metodinė priemonė skirta verslo vadybos studentams, kurie siekia suprasti apskaitą, kaip bendros verslo informacijos sistemos svarbiausią elementą, studentams, kurie pasiruošę siekti profesionalaus buhalterio karjeros, ir įvairių kitų ekonominių disciplinų studentams, kurie galės panaudoti ir interpretuoti praktinę apskaitinę informaciją racionaliems verslo sprendimams.Reikšminiai žodžiai: Apskaita; Apskaitinė informacija; Apskaitos procesas; Apskaitos reglamentavimas; Balansas; Finansinė apskaita; Finansinė atskaitomybė; Finansinė atskaitomybės; Accounting; Accounting information; Balance; Financial accountability; Financial accounting; Financial statements; Process of accounting; Regulation of accounting; The accounting process.
ENAccounting is a process of preparation of social and economic information and presentation thereof in order to comprehensively satisfy the needs of its consumers. Managers are the most significant consumers of accounting services, and their demands for information are directly related to their duty implementation. Accounting is usually called a language of business. As any other language, accounting is used to convey financial information. In order to understand accounting, it is very important to perceive the essence of economic operations and the rules for their registration in accounting as well as the process of registration, classification and accumulation of company operations. Professional use of accounting services in the management process is possible only if the nature of the accounting system and information peculiarities of its formation are thoroughly perceived. Accounting environment changes rapidly. Transition to personal computers, increasing public interest in tax policies and active globalisation process of the global economy influence the aims and nature of accounting. The aim of this work is to present accounting as the main factor for tax payers, authorities, business managers, investors, students to make decisions. This methodological measure is intended for business management students, who seek to understand accounting as the most important element of the general business information system as well as for students determined to seek a career of professional accountant. It will also be helpful for students of other disciplines, who will be able to use and interpret practical accounting information for rational business solutions.