LTPastaruoju metu išleidžiama nemažai literatūros, analizuojančios įmonių veiklą: finansų, rinkodaros, personalo, strateginio valdymo, kokybės ir kt. aspektus, tačiau trūksta knygų, kurios visas šias žinias susietų į loginę visumą. Tai galima padaryti tik nagrinėjant įmonę, jos veiklą kaip sistemą, matant jos uždavinius, funkcijas kaip vientisos sistemos būtinas ir susijusias dalis. Rašant vadovėlį, bandyta susieti teoriją ir praktiką, todėl visuose skyriuose yra praktikos pavyzdžių. Vieną ar kitą dalyką lengviau suvokti, kai matoma jo esmė, dėl to pateikiama nagrinėjamų procesų schemų. Norint išvengti grįžti prie ankstesnių skyrių, pasitaiko pasikartojimų, tačiau „kartojimas yra mokslo motina“. Knygos struktūra sudaryta laikantis tokios loginės sistemos: pirmiausia apibūdinama įmonės kaip sistemos samprata; antra, pateikiama esminių žinių apie įmonės kūrimą; trečia, išdėstomi įmonės vadybos pagrindai; ketvirta, apžvelgiami svarbiausi įmonės funkcionavimo aspektai: įmonės vadovo veikla, strateginis vadovavimas, strategijų formavimas ir strateginiai planai, kokybės valdymas, išlaidų ir pelno valdymo, inovacijų vadybos, projektų vadybos pagrindai, pagrindinių tipinių įmonės padalinių veiklos principai. Vadovėlio tikslas - ekonomikos ir vadybos besimokantiems studentams ir visiems, norintiems pradėti sėkmingą ūkinę veiklą ir ją plėtoti, suteikti teorijos ir praktikos žinių apie įmonę kaip sudėtingą, darnią sistemą.Reikšminiai žodžiai: Finansai; Kokybė; Operatyvinis valdymas; Personalas; Rinkodara; Strateginis vadovavimas; Strateginis valdymas; Vadyba; Veikla; Įmonių valdymas; Business; Enterprise management; Finance; Management; Management quality; Marketing; Operating management; Staff; Strategic; Strategic management.
ENQuite a number of literature on company operations, i.e. the aspects of finance, marketing, personnel, strategic management and quality, has recently been published; however, there is a lack of books that could combine all this knowledge into one logical whole. This could be done only by analysing the company and its operations as a system, seeing its tasks and functions as the necessary and connected part of an integral system. The textbook attempts to combine theory and practice; therefore, all chapters contain practical examples. It is easier to perceive one or another thing when you see its essence, thus process schemes are presented. In order to avoid returning to the previous chapters, some things are repeated, yet “repetition is the mother of learning”. The book is structured along the following logical system: first, the concept of the company as a system is presented; second, the essential knowledge about the creation of a company is given; third, the basics of company management are laid down; fourth, the most important aspects of company functioning are reviewed: the activities of the company’s head, strategic leadership, strategy formation and strategic plans, quality management, the basics of cost and profit management, innovation management, and project management, and the principles of operations of the main typical company units. The aim of the textbook is to provide theoretical and practical knowledge about a company as a complex and cohesive system to students of economics and management and everybody who wishes to start and develop successful economic activities.