LTStraipsnyje yra nagrinėjamos pedagogų vidinės damos, gyvenimo būdo ir subjektyvaus savo sveikatos vertinimo sąsajos. Vidinė darna analizuojama remiantis A. Antonovsky'o (1987) saliutogenezės teorija, kuris vidinę darną, apibūdina kaip globalia, žmogaus gyvenimo orientacija ir išskiria tris svarbiausius vidinės darnos jausmo komponentus: suprantamumą, sugebėjimą kontroliuoti situaciją bei prasmingumą. Tyrime dalyvavo 264 pedagogai. Straipsnyje yra nagrinėjami rūkančių ir nerūkančių, sportuojančių ir nesportuojančių, vartojančių ir nevartojančių alkoholį pedagogų vidinės darnos ypatumai bei skirtingą vidinės darnos lygį turinčių pedagogų subjektyvus savo fizinės ir psichinės sveikatos vertinimas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Vidinė darna; Gyvenimo būdas; Subjektyvi sveikata; Pedagogai; Sense of coherence; way of life; Subjective health; Educationalists; Pedagogai.; Educationalists.
ENThe aim of this investigation was to analyze way of life, sense of coherence and subjective health assessment of educationalists. A. Antonovsky (1987) "Orientation to Life Questionnaire" was used in order to determine the Sense of Coherence and three components of Sense of Coherence: Comprehensibility, Manageability and Meaningfulness. Comprehensibility means that whatever happens to a person, he is able to make sense of it and understand it as structured, predictable, and explicable. Manageability means that either the resources are available to one to meet the demands posed by the stimuli, or one has a way to find them. Meaningfulness involves having a sense of meaning in the important areas of one's life or recognizing these demands as challenges, worthy of investment and engagement. Questionnaire for getting data about way of life (smoking, using alcohol, making sports) and subjective assessment of physical and mental health created by authors were also used as evaluational tools. [From the publication]