LTKolektyvinėje monografijoje nagrinėjami lošimų verslo, valstybės ir visuomenės tarpusavio santykiai, susisteminama, kuo būtina remtis azartinių lošimų rinkoje. Pirmame knygos skyriuje pateikiama lošimų samprata, kuria remiantis analizuojamas lošimų reguliavimas. Antrame skyriuje analizuojamas lošimų reguliavimas laisvosios rinkos mechanizmo, lošimo paslaugų tiekėjų, vartotojų ir lošimo vietų reguliavimo atžvilgiu. Trečiame skyriuje, remiantis ekonomikos teorijomis, nagrinėjamos lošimų rinkos konkurencijos ir apmokestinimo problemos. Ketvirtame apžvelgiami lošimų teisinio reguliavimo principai, Europos Sąjungos institucijų įtaka azartinių lošimų reguliavimui, Europos Teisingumo Teismo jurisprudencija azartinių lošimų srityje, trumpai aptariami lošimų paslaugų teisinio reguliavimo perspektyvų scenarijai. Penktame skyriuje analizuojama lošėjo psichologija. Šeštame knygos skyriuje pateikiama lošimų rinkos būklė Lietuvoje. Pateikiama išvada, kad analizuojamu laikotarpiu neleista susiformuoti brandžiai ir nuosaikiai Lietuvos lošimų rinkai, buvo ignoruojami atskirų lošimo rinkos segmentų ypatumai, suklestėjo nelegalus lošimų verslas, legalus verslas kontroliuojamas atsitiktinumo principu, valdžios institucijos neskyrė deramo dėmesio vartotojo apsaugai, lošimų poveikiui visuomenei. Šia knyga siekiama prisidėti prie viešosios lošimų politikos formavimo Lietuvoje, ji bus naudinga akademinei visuomenei, politikams ir tarnautojams, lošimų verslo atstovams bei visiems, kurie domisi lošimų veikla ir šio verslo santykiais su vartotojais, valstybe ir visuomene.Reikšminiai žodžiai: Apmokestinimas; Azartiniai lošimai; Azartinis lošimas; Konkurencija; Lošimo organizatoriai; Lošimo paslaugos; Lošimo paslaugų klasifikavimas; Lošimo paslaugų rinka; Lošimo paslaugų rinkos reguliavimas; Lošimo vietų reguliavimas; Vartotojų reguliavimas; Classification of gambling services; Competition; Consumer regulation; Gamble; Gambling games; Gambling organizers; Gaming services; Gaming services market; Gaming services market regulation; Regulation of gambling sites; Taxation.
ENThe collective monograph analyses the interrelations of the gambling business, the state and society, systematizes what must be referred to in the gambling market. The first chapter of the book presents the concept of gambling, which is used to analyse gambling regulation. The second chapter analyses gambling regulation with regard to the free market mechanism, gambling services providers, consumers and gambling places. The third chapter, based on the theories of economics, analyses the problems of the gambling market competition and taxation. The fourth chapter overviews the legal regulation principles of gambling, the influence of European Union institutions on gambling regulation, jurisprudence of the European Court of Justice in the area of gambling, and briefly discusses the scenarios of prospects of the legal regulation of gambling services. The fifth chapter analyses the gambler’s psychology. The sixth chapter overviews the situation of the gambling market in Lithuania. The author draws a conclusion that during the given period a mature and reasonable Lithuanian gambling market was not allowed to form; the characteristics of individual segments of the gambling market were ignored; illegal gambling business thrived; legal business was controlled following the principle of chance; public authorities did not pay due attention to the consumers’ protection and the impact of gambling on society. This book is an attempt to contribute to the formation of the gambling policy in Lithuania; it will be useful to the academic society, politicians and servants, representatives of the gambling business and everybody who is interested in gambling activities and the relationship of this business with consumers, the state and society.