LTMonografijoje remiantis kritine teorinių šaltinių analize bei autorių originaliais tyrimais, analizuojamos reabilitacijos sistemos ir proceso sėkmės prielaidos, reabilitaciją pirmiausia traktuojant kaip ilgalaikį tęstinį procesą, kurio valdymas įgalina organizuoti ir bendrai reguliuoti (kooperuotos tėvų, neįgaliųjų ir atitinkamų institucijų pastangos) individo specifinės psichosocialinės raidos ypatumus, taip užtikrinant (arba siekiant užtikrinti) kaip galima platesnį asmens autonomiškumą ir veiklos savarankiškumą, veiklos motyvacijos ir pasiekimų skatinimą, adekvatų Aš suvokimą bei savo potencialo įvertinimą. Visavertė ir sėkminga reabilitacija įmanoma konstruojant kooperatyvius ir dialoginius socialinės aplinkos santykius su neįgaliu asmeniu taip siekiant eliminuoti arba bent sušvelninti kitokio, skirtingo, invalido ar kitokių asmenybę žeidžiančių įvardijimų įsigalėjimą bei plitimą. Monografijoje siekiama pagrįsti neįgalių asmenų profesinės reabilitacijos galimybių parametrų kaitą ir sukauptų duomenų pagrindu sukonstruoti modelį. Jo realizavimas iš esmės įgalintų siekti kiek įmanoma visavertiškesnės ir kokybiškesnės šios asmenų grupės veiklos (darbinės–profesinės, socialinės ir kt.) socialinėse struktūrose įgyvendinant pagrindines humanizmo nuostatas ir kartu atliepiant konkurencinės rinkos visuomenės pragmatizmo principus. Ši knyga skiriama tiek akademinės bendruomenės atstovams, tiek praktikams – profesinės reabilitacijos sistemos kūrėjams ir įgyvendintojams.Reikšminiai žodžiai: Neįgalieji; Neįgaliųjų profesinė reabilitacija; Neįgaliųjų profesinės reabilitacijos veiksniai; Disabled; Working-vocational rehabilitation of the disabled; Factors of working-vocational rehabilitation of the disabled.
ENBased on the critical analysis of theoretical sources and the original research of authors, the monograph analyses rehabilitation systems and the preconditions of process success. Rehabilitation is primarily treated as a long-term continuous process, the management whereof enables organising and generally regulating (cooperative efforts of parents, the disabled and respective institutions) the characteristics of the specific psychosocial development of an individual, thus ensuring (or seeking to ensure) as wide as possible personal autonomy and independent activity, promotion of activity motivation and achievements, adequate perception of “Self” as well as evaluation of own potential. Full and successful rehabilitation is possible through the construction of cooperative and dialogue relationship of social environment and the disabled, thus seeking to eliminate or at least mitigate the spread and establishment of the names of “different”, “other”, “invalid” or other insulting names. The monograph seeks to substantiate the change of the parameters of the opportunities of vocational rehabilitation of the disabled and to design a model on the basis of accumulated data. Realisation of this model will basically enable seeking as full and qualitative activity (occupational, professional, social, etc.) of this group of persons as possible through the implementation of the main provisions of humanism in social structures and adherence to the principles of pragmatism of the competitive market society. This book is targeted at both the representatives of academic community and practitioners – the creators and implementers of the vocational rehabilitation system.