Vilniaus pedagoginio universiteto ekonomikos ir verslo pagrindų specialybės I kurso studentų požiūris į verslumą tautinės ir europinės integracijos kontekste

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vilniaus pedagoginio universiteto ekonomikos ir verslo pagrindų specialybės I kurso studentų požiūris į verslumą tautinės ir europinės integracijos kontekste
In the Book:
Summary / Abstract:

LTJaunimas kasdien susiduria su verslumu ir įvairiausiomis jo formomis: nuolatiniai žiniasklaidos pranešimai apie piliečių pajamas, situaciją rinkoje, infliaciją, globalizaciją, ekonomikos naujovės, naujų komunikacinių ir informacinių technologijų įtaka profesinei kvalifikacijai bei darbo rinkai. Straipsnyje nagrinėjama itin aktuali jaunimo verslumo ugdymo problema. Lietuvos ir Europos švietimo dokumentų analizė parodo verslumo ugdymo, kaip nacionalinio prioriteto, svarbą. Pateikiama skirtingų autorių verslumo samprata ir tyrimų rezultatai su kiekvienam iš mūsų būdingomis verslaus žmogaus asmeninėmis savybėmis. Pristatomi ir analizuojami empirinio tyrimo duomenys apie būsimų ekonomikos ir verslo pagrindų mokytojų verslumo sampratą. Autoriai daro išvadą, kad Lietuva, įgyvendindama Lisabonos strateginius siekius, visapusiškai skatina jaunimo verslumo ugdymą ir ekonominio raštingumo didinimą. Ekonominio raštingumo ir verslumo ugdymo strategijoje verslumas apibūdinamas kaip asmens mąstymo būdas ir asmeninės socialinės, vadybinės bei asmeninės kompetencijos, leidžiančios turimas žinias pritaikyti savo kasdieniam gyvenimui. Autorių atlikto tyrimo duomenimis, didesnė dalis (43 proc.) apklausoje dalyvavusių studentų verslumą įvardino kaip įgimtas ir įgytas žmogaus savybes, leidžiančias jam novatoriškai mąstyti ir aktyviai bei rizikingai veikti. Atlikto tyrimo rezultatai rodo, kad būsimieji pedagogai ne tik sugeba teisingai įvardyti verslumą, kaip asmens mąstymo būdą, savybes bei kompetencijas, leidžiančias savo turimas žinias pritaikyti kasdieninėje veikloje, bet ir patys yra verslūs.Reikšminiai žodžiai: Studentų požiūris; Ugdymas; Verslaus žmogaus savybės; Verslumas; Characteristics of entrepreneur man; Education; Enterprise; Entrepreneurship; Entrepreneurship qualities; Students point of view.

ENYoung people face entrepreneurship and its various forms every day; these include regular media releases about residents’ income, the market situation, inflation, globalisation, economic novelties, the influence of new communication and information technologies on professional qualification and the labour market. The paper focuses on the very relevant problem of developing youth entrepreneurship. The analysis of Lithuanian and European education documents shows the importance of entrepreneurship education as the national priority. The paper gives the concept of entrepreneurship as defined by different authors as well as research results with the personal qualities of an enterprising individual, which are characteristic of all of us. The empirical research data about the concept of entrepreneurship of the future teachers of economics and business basics are presented and analysed. The authors draw a conclusion that Lithuania, while fulfilling the strategic Lisbon objectives, promotes the development of youth entrepreneurship and increases economic literacy. The strategy on the development of economic literacy and entrepreneurship defines entrepreneurship as the way of thinking and personal, social and managerial competencies that enable applying available knowledge in everyday life. According to the data of the research conducted by the authors, the larger share (43%) of the respondents named entrepreneurship as inherent and acquired personal traits that enable innovative thinking and acting riskily and actively. The results show that the future pedagogues are not only able to correctly define entrepreneurship as a way of person’s thinking, qualities and competencies, which enable applying the available knowledge in practice, but they are also enterprising.

ISBN:
9789955203872
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/20616
Updated:
2013-04-28 19:27:59
Metrics:
Views: 35
Export: