LTŠiandieninėje ugdymo teorijoje ir praktikoje pabrėžiama asmens kompetencijų ugdymo svarba. Viena iš pradinėje mokykloje ugdytinų kompetencijų yra komunikavimo kompetencija. Disertacijoje analizuojama pradinių klasių mokinių komunikavimo kompetencijos ugdymas skaitomo teksto pagrindu. Remiantis edukologijos mokslo atstovų įžvalgomis komunikavimo kompetencija šiame darbe apibrėžiama kaip konstruktyvus, atsakingas kalbos vartojimas, t. y. įvairaus pobūdžio žodinių ir nežodinių pranešimų supratimas, perdavimas ir priėmimas, bendravimas atsižvelgiant į tikslą, adresatą, situaciją, informacijos radimas, kritiškas įvertinimas, apibendrinimas ir tinkamas jos pateikimas kitiems, veiklos apmąstymas. Siekiant tyrimo tikslo - išnagrinėti mokinių komunikavimo kompetencijos ugdymą skaitomo teksto pagrindu: 1. Atskleista mokinių komunikavimo kompetencijos ugdymo skaitomo teksto pagrindu samprata. 2. Parengtas mokinių komunikavimo kompetencijos ugdymo skaitomo teksto pagrindu teorinis modelis. 3. Ištirtas Lietuvos IV klasės mokinių komunikavimo kompetencijos, ugdomos skaitomo teksto pagrindu, lygis. 4. Sukurta ir ugdymo procese patikrinta mokinių komunikavimo kompetencijos ugdymo skaitomo teksto pagrindu metodika. 5. Išanalizuoti edukacinės aplinkos veiksniai, nuo kurių priklauso mokinių komunikavimo kompetencijos ugdymas skaitomo teksto pagrindu.
ENIn modern educational theory and practice there is a tendency to emphasize the significance to develop personal competences. Communicative competency is one of the competencies, which should be developed in a primary school. The work analyzes the peculiarities of primary school children's communicative competency development on the basis of a text being read. The definition of presented in this work has been formed taking into account the insights of the representatives of educology. Communicative competency is described as constructive, responsible usage of language, that is, comprehension, rendering and reception of various verbal and non-verbal messages, communication considering its purpose, addressee and situation, finding, critical evaluation, generalization and proper presentation of information, activity contemplation. Aimed at analyzing the peculiarities of pupils' communicative competency development on the basis of a text being read, this work also presents 1) the revealed conception of pupils' communicative competency development on the basis of a text being read, 2) the formulated theoretical model of pupils' communicative competency development on the basis of a text being read, 3) the examined level of Lithuanian fourth-formers' communicative competency developed on the basis of a text being read, 4) the created and practically tested methodology of pupils' communicative competency development on the basis of a text being read, and 5) the analyzed factors of educational environment, which influence the development of pupils' communicative competency on the basis of a text being read.