LTŠi knyga pirmiausia skirta aukščiausios ir vidurinės grandies vadovams, valdantiems save ir kitus bei norintiems išmokti ir išmokyti užsiimti verslu profesionaliau. Gerai išmokyta komanda visuomet pranoks nemokytą. Knygos tikslas - padėti įmonių vadovams pasirinkti tokias personalo (ir savo) mokymo strategijas, kurios leistų sustiprinti argumentus „už“ ir susilpnintų argumentus „prieš“ personalo mokymą įmonėje, o personalo mokymą paverstų įmonės sėkmės varomąja jėga. Norint įgyvendinti šį tikslą, sprendžiami keletas uždavinių, kuriais siekiama: atskleisti, kas galėtų paskatinti darbuotojo ir darbdavio motyvus mokytis bei mokyti įmonėje ir jos labui; nustatyti, į kokio lygio mokymus galima būtų orientuotis, siekiant mokymų rezultatų; įvertinti mokymų poreikius ir kontroliuoti jų raidą; įvertinti mokymų krypčių pirmenybes, atsižvelgiant į personalo kompetenciją; nustatyti mokymų temas ir išsiaiškinti jų pirmumą; sudaryti mokymų biudžetą; parengti mokymų programą bei nustatyti jos įgyvendinimo ir kontrolės tvarką; rasti šaltinių, iš kurių galėtų būti finansuojami mokymai; išvengti „protų nutekėjimo“; atrinkti tinkamus mokymų paslaugų teikėjus; pasirinkti tarp „vidinių“ ir „išorinių“ dėstytojų; apsispręsti, ar verta mokytis remiantis literatūros šaltiniais; nuspręsti, kokią mokymo formą ir būdą pasirinkti. Knyga remiasi šiuolaikinėmis personalo valdymo bei mokymo studijomis ir projekto „Smulkiojo ir vidutinio verslo įmonių vadovaujančio personalo kvalifikacijos kėlimas verslo, finansų, rinkodaros ir personalo valdymo srityse“ rezultatais.Reikšminiai žodžiai: Darbuotojų kvalifikacija; Europos Sąjungos struktūrinė parama; Kvalifikacija; Mokymai; Mokymasis visą gyvenimą; Mokymų ištekliai; Mokymų koncepcija; Motyvacija; Smulkus verslas; Smulkusis ir vidutinis verslas; Verslo inkubatoriai; Business incubators; European Union structural assistance; Lifelong learning; Motivation; Qualification; Small and medium business (SME); Small business; Staff qualifications; The concept of training; Training; Training resources.
ENThis book is primarily targeted at senior and middle managers who control themselves and others and who want to learn and teach to engage in business more professionally. A well-trained team will always excel a non-trained one. The aim of the book is to help company heads to choose such personnel (and own) training strategies that would enable strengthening the arguments ‘for’ and weakening the arguments ‘against’ in-house personnel training, and turn personnel training into the success driver of the company. In order to achieve this aim, the following objectives have to be fulfilled: to reveal what could induce the employee’s and employer’s motives to learn and train in the company and for the interests of the company; to establish the level of training to target at seeking training results; to evaluate the needs of training and control their development; to evaluate the priorities of training directions with regard to the competence of the personnel; to identify the topics of training and set their priority; to draw up a training budget; to develop a training programme and establish the procedure of its implementation and control; to find potential funding sources for training; to avoid brain drain; to select adequate providers of training services; to chose between “internal” and “external” teachers; to decide whether it is worth learning based on literary sources; to decide what form and mode of training to choose. The book is based on contemporary studies on personnel management and training and results of the project “Qualification upgrading of the managing personnel of small- and medium-sized enterprises in the areas of business, finance, marketing and personnel management”.