LTStraipsnyje nagrinėjamas Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose sisteminį istorijos kursą besimokančių moksleivių požiūris į istorijos dalyką: analizuojama 7-12 klasių moksleivių nuomonė apie istorijos dalyko įdomumą ir reikalingumą, tiriama, kokios istorijos temos ir istorijos laikotarpiai labiausiai domina moksleivius, kuo pasižymi berniukų ir mergaičių požiūrių skirtumai. Atlikta anketinė apklausa. Straipsnyje apibendrinama 240 moksleivių nuomonė (po 40 respondentų iš 7-12 klasių), atsižvelgiant į tai, kad proporcingai būtų atspindėtas berniukų ir mergaičių, miesto ir kaimo mokyklų moksleivių požiūris. Gautų rezultatų analizė atskleidė, kad Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų 7-12 klasių moksleivių nuomone istorija yra įdomiausias ir reikalingiausias mokomasis dalykas, antroje vietoje - geografija, trečioje - užsienio kalba. Mažiausią susidomėjimą moksleiviai rodo tiksliaisiais mokslais (chemija ir fizika). Apie 85 proc. moksleivių teigia, kad jiems daugiau ar mažiau patinka mokytis istorijos. Mokantis pasaulio (visuotinės) istorijos, moksleivius labiausiai domina senovės laikotarpis, kiek mažiau - viduramžiai. Iš Lietuvos istorijos moksleivius labiausiai domina 20 a. laikotarpis, taip pat Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės laikotarpis. Labiausiai moksleivius domina buities istorija, kiek mažiau - kultūra ir religija, iškilių asmenybių veikla, mažiausiai domina valstybių ūkinis gyvenimas. Berniukai domisi politika, mokslininkų ir karo vadų biografijomis, mergaitės labiau domisi kultūra, religija, kasdieniniu gyvenimu, menininkų veikla.Reikšminiai žodžiai: Anketinė apklausa; Bendrojo lavinimo mokykla; Dokumentų analizė; Istorija; Istorija bendrojo lavinimo mokyloje; Istorijos mokymasis; Mokinių požiūris; Analysis of documents; General Education School; History; History Learning; History of secondary school; Students' View; Survey questionnaire.
ENThe article presents data of pupils’ sociological survey which aimed to throw some light on pupils’ attitude towards teaching/learning history. About 85% of pupils claim their willingness to learn history because they find out many interesting facts about people’s life in the past, and they can apply this factual historical knowledge to their everyday life, communicating with other people. Pupils like world history, especially ancient period and, to a lesser extent, medieval period. As far as Lithuanian history is concerned, pupils are more interested in the 20th century because of significant events about which they hear authentic stories. They also like to learn about the period of the Grand Duchy of Lithuania when Lithuania was a powerful and influential country. Interesting fact to note is that boys’ and girls’ attitudes towards history learning are not adequate. Boys are more interested in politics, scientists’, and military leaders’ biographies. Girls prefer topics on culture, religion, people’s daily life, famous artists’ lives and activities. [From the publication]