LTLietuvos mokslas, gimęs europinio mokslo kontekste, atgimstančioje Lietuvoje atkuria savo tradicijas - orientaciją į kūrybišką asmenybę, todėl mokslinių mokyklų tyrimai Lietuvos mokslui darosi ypač aktualūs. Knygoje supažindinama su mokslinių mokyklų tyrinėjimų kryptimis, aptariami mokslinių mokyklų tipai, mokslinių mokyklų vieta ir reikšmė mokslo istorijoje, jų identifikavimo kriterijai ir metodai, apibūdinami skirtingi mokslinių mokyklų identifikavimo modeliai, parodoma Lietuvos mokslininkų įtaka šiai mokslotyros tyrinėjimų krypčiai. Daugiausia dėmesio knygoje skirta Lietuvos mokslinių mokyklų analizei. Apžvelgiamos Lietuvos fizikų mokslinės mokyklos, susiformavusios iki 1990 metų, Lietuvos chemikų mokslinės mokyklos - akad. J. Matulio, akad. A. Purėno, J. Janickio, A. Prokopčiko, biologų - J. Dagio ir P. Šivickio, medikų - Z. Januškevičiaus, J. Kupčinsko,. J. Brėdikio, A. Marcinkevičiaus mokslinės mokyklos, keletas Lietuvos technikos mokslinių mokyklų, matematikų - J. Kubiliaus, V. Statulevičiaus ir B. Grigelionio mokslinės mokyklos, ir t.t. Knyga fiksuoja dabartiną tyrimų būklą, jų istoriną raidą, išryškina perspektyvias tyrimų kryptis, į kurias galėtų įsitraukti jauni ir jau turintys didelą patirtį mokslininkai. Tokių tyrimų programos išplėtimas padėtų išgarsinti žymiausius mūsų mokslininkus, apie juos informuoti pasaulį, kurti objektyvų, ne elitariškai klaninį ir ne provincialiai kuklų Lietuvos mokslo įvaizdį pasaulyje, garsinti Lietuvą, mūsųTėvyną žymiais mūsų tautiečių mokslo laimėjimais.Reikšminiai žodžiai: 1945-1990; Draugijos; Mokslas; Mokslinė mokykla; Mokslinės mokyklos; Mokslo mokyklos; Mokyklos; 1945-1990; Lithuania; Research school; Schools; Science; Scientific school; Scintific school; Societies.
ENLithuanian science, which was born in the context of the European science, has been recovering its traditions in the reviving Lithuania, i.e. orientation on a creative personality; therefore, studies by academic institutions are gaining considerable relevance for Lithuania. The book introduces directions of research by scientific schools, discusses types of scientific schools, the place and significance of scientific schools in the history of science, criteria and methods of identification thereof. It also defines different models of identification of scientific schools and shows the influence of Lithuanian scientists on this direction of scientific research. The major attention of the book is focused on the analysis of Lithuanian schools of scientists: Lithuanian scientific schools of physicists, which were formed before 1990, Lithuanian scientific schools of chemists – acad. J. Matulis, acad. A. Purėnas, J. Janickis, A. Prokopčikas, biologists - J. Dagys and P. Šivickis, medics – Z. Januškevičius, J. Kupčinskis, J. Brėdikis, A. Marcinkevičius scientific schools, several Lithuanian scientific schools of technical sciences, mathematicians J. Kubilius, V. Statulevičius and B. Grigelionis’ scientific schools, etc. The book presents the current condition of the research, its historical development, highlights promising directions for research, which could involve young scientists with extensive experience. The promotion of such research programmes would help glorify our top scientists, let the world know about them and create objective and not elite or modest image of the Lithuanian science in the world, promote Lithuania – our motherland with famous scientific achievements of our fellow-countrymen.