LTIDUKM (Integruotas dalyko ir užsienio kalbos mokymas) yra naujas mokymo būdas, skatinantis greitesnį užsienio kalbos įsisavinimą. Šio straipsnio tikslas – apžvelgti IDUKM kitų turiniu pagrįstų kalbų mokymo būdų kontekste ir aptarti kai kuriuos šio mokymo būdo įgyvendinimo Lietuvoje aspektus. IDUKM apima tokius anksčiau žinomus užsienio kalbų mokymo būdus kaip specialiosios kalbos (ESP) ar akademinės kalbos (EAP) mokymas, tačiau žengia toliau ir susieja užsienio kalbos ir nekalbinio dalyko turinio reikšmę, t. y. mokant šiuo būdu pagrindinis tikslas yra dvejopas: išmokyti tiek kalbos, tiek turinio. Lietuvos mokytojų, dalyvavusių integruoto dalyko ir kalbos mokymo projekte, nuomone, šis mokymo būdas didina mokinių motyvaciją bei savarankiškumą, lavina kūrybiškumą, informacinių technologijų naudojimo ir bendravimo įgūdžius. Jis suteikia daugiau galimybių moksleiviams mokytis bei vėliau dirbti daugiatautėje ir daugiakalbėje Europoje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: , kalbos išmokimas, kognityviniai įgūdžiai; Integracija; Integracija, integruotas mokymasis; Integruotas mokymasis; Kalbos įsisavinimas; Kognityviniai gebėjimai; Užsienio kalbų dėstymo metodika; Cognitive skills; Foreign language teaching methods; Integrated learning; Integration; Integration, integrated learning, language acquisition, cognitive skills; Language acquisition.
ENCLIL (content and language integrated learning) is an innovative approach promoting quicker language acquisition. The articles aims at looking at CLIL in the context of other content-based approaches to language teaching and, discuss some of the issues related to the implementation of the approach in Lithuania. CLIL is a modern and innovative approach that moves forward from the better known ESP and EAP approaches by making content of language learning equally important to learning the language itself. It is viewed by some Lithuanian teachers as the future of language teaching and learning, capable of sustaining learner motivation, promoting learner autonomy, developing creativity, inter-personal, IT and cognitive skills among others and providing better opportunities for the learners in terms of future studies and career prospects in multi-cultural and multi-lingual Europe. [From the publication]