Liaudies daina anglų kalbos pamokoje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Liaudies daina anglų kalbos pamokoje
Alternative Title:
Folk song in the English classroom
In the Journal:
Kalba ir kontekstai. 2007, t. 2, p. 321-328
Summary / Abstract:

LTAnglų kalbos pedagogai dažnai pasitelkia muziką pamokose. Ypač daineles, kuriose naudojami kasdienės, šnekamosios kalbos žodžiai, pasakymai ir posakiai, poetinės metaforos, simboliai ir trumpiniai, gramatinės struktūros bei natūralus žodžių kirčiavimas, ritmas, intonacijos. Britų folkloras ypač turtingas liaudies/tradicinėmis dainelėmis, kurios atspindi šalies istoriją, kultūrą, yra melodingos ir įsimenamos. Tokiu būdu, dainelės ne tik padeda mokyti tarimo, gramatikos, klausymosi bei žodyno aspektų bet ir atskleidžia kultūrinį svetimos kalbos savitumą. Straipsnyje tiriama, kokią svarbą anglų kalbos pamokoje užima liaudies arba tradicinės dainelės lyginant su specialiai vadovėlių tematikai sukurtomis dainelėmis. Tyrimo rezultatai parodė, kad daugumoje užsienio leidyklų leistų anglų kalbos vadovėlių vyrauja specialiai vadovėlių tematikai sukurtos dainelės, dažnai nemelodingos, skanduočių pobūdžio, kurias pedagogai renkasi dėl jų nesudėtingumo ir tikslaus žodyno atspindėjimo, tačiau dalis pedagogų pasigenda liaudies dainų vadovėliuose ir dažnai jas pateikia papildomai pamokų metu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Anglų kalba; Istorija; Kultūra; Kultūra ir istorija užsienio kalbos pamokoje; Liaudies dainos; Mokymas; Muzika; Muzika ir liaudies daina užsienio kalbos pamokoje; Užsienio kalbų dėstymo metodika; Vadovėlis; Coursebook; Culture; Culture and history in foreign language lesson; English; Folk song; Foreign language teaching methodology; History; Music; Music and folk song in foreign language lesson; Teaching; Teaching English.

ENEnglish teachers often use music in the classroom. Songs are extremely popular for they contain everyday words, phrases and sayings, poetic metaphors, symbols and contractions, grammar structures and natural word stressing, rhythm and intonations. British folklore is rich with folk/traditional songs, which reflect on the country's history, culture, are melodic and catchy. In this case, songs are a valuable tool not only for mastering pronunciation, grammar, listening and vocabulary, but they also reveal cultural peculiarities of the target language. The article discusses what importance is given to folk/traditional songs in the English language classroom as compared to specially designed songs to the contents of coursebooks. The results have revealed that in the majority of English coursebooks there is a dominance of specially designed songs over the folk/traditional songs. The songs are often unmusical, chant like, but teachers choose them due to their simplicity and reflection of exact vocabulary. Still some teachers miss folk/traditional songs in the textbooks and often present them in the class additionally. [From the publication]

ISSN:
1822-5357
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/20324
Updated:
2018-12-17 12:07:09
Metrics:
Views: 40    Downloads: 3
Export: