Reading and writing achievments as an assumption of the formation of competences of learning to learn and communication in the mother tongue

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Reading and writing achievments as an assumption of the formation of competences of learning to learn and communication in the mother tongue
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje aptariami ketvirtos klasės mokinių skaitymo ir rašymo pasiekimai, siekiant nustatyti, ar baigiančių pradinę mokyklą mokinių gebėjimas skaityti, suprasti ir rašyti įvairių rūšių tekstus yra pakankamas (atitinka švietimo standartų reikalavimus) sėkmingam tolesniam mokymuisi ir bendravimo bei mokymosi gimtąja kalba kompetencijų vystymui. Straipsnyje pateikiami ketvirtos klasės mokinių skaitymo ir rašymo pasiekimų vertinimo duomenys iš 2005 m. Nacionalinio mokinių pasiekimų tyrimo, gauti rezultatai lyginami su 2003 m. atlikto Nacionalinio mokinių pasiekimų tyrimo rezultatais. Tyrime dalyvavo 2715 ketvirtos klasės mokinių. 2005 metais atlikto mokinių pasiekimų vertinimo rezultatų analizė atskleidė, kad ketvirtokų gebėjimas suprasti grožinės literatūros tekstą yra geresnis nei gebėjimas suprasti negrožinės literatūros tekstą. Teksto kūrimo pasirinkta tema užduotis buvo atlikta geriau, tačiau tyrime dalyvavę mokiniai mažiausiai balų surinko už teksto redagavimą. Nustatyta, kad ketvirtos klasės mokinių raštingumo lygis nėra pasiekęs Švietimo standartų reikalavimų, kadangi mokinių rašybos įgūdžiai nėra patenkinami. Lyginant 2003 ir 2005 m. Nacionalinio mokinių pasiekimų tyrimų rezultatus, nustatyta, kad 2005 m. teksto kūrimo rezultatai yra 7 proc. žemesni nei 2003 m., o grožinio teksto supratimo tyrimo rezultatai yra panašūs. 9 proc. moksleivių nėra pasiekę švietimo standartų reikalavimų, todėl patiria sunkumų bendraujant gimtąja kalba ir vystant mokymosi mokytis kompetencijas.Reikšminiai žodžiai: Bendrasis raštingumas; Formalus raštingumas; Kompetencija; Pasiekimai; Achievements; Common literacy; Competence.

ENThe achievements of fourth-formers in reading and writing are discussed in the presentation. The presentation analyses if pupils finishing the primary school have reached the requirements of educational standards, which is a necessary condition for further successful learning and lifelong learning, as well as the development of competences of communicating in the mother tongue. The database of the National Research on Achievements of Pupils in 2003 and 2005 is used for the research (the author is a member of the researchers' group). [From the publication]

ISSN:
1407-9143
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/20273
Updated:
2020-07-24 12:27:01
Metrics:
Views: 28
Export: