LTAnalizuojant Vilniaus, Vytauto Didžiojo ir Klaipėdos universitetų virtualias informacines infrastruktūras, siekiama: virtualioje institucijos erdvėje stebint skelbiamos tinklapiuose informacijos sritis identifikuoti informacinės infrastruktūros sudedamąsias dalis; įvertinti informacinę infrastruktūrą vienijančių veiksnių įtaką informacijos procesų institucijoje vyksmui; nustatyti naujų informacinių technologijų veikiamą informacinės infrastruktūros raiškos universitetų institucijose kaitą; išryškinti informacinės infrastruktūros funkcionavimo tinkle įtaką universitetų institucinių funkcijų kaitai. Tyrimas atliktas 2001-2002 metais. Konstatuota, kad universitetai tinklapių struktūras pradeda kurti atspindėdami pagrindinius savo veiklos procesus - mokymą ir mokslą. Valdymo informacijos sklaida virtualioje erdvėje aktualėja didėjant informacijos apimčiai ir įvairovei. Naujos informacinės technologijos keičia universitetų pagrindinių - mokymo ir mokslo - institucinių funkcijų realizavimo būdus. Informacinių technologijų naudojimas institucijos informacinėje infrastruktūroje skatina institucijos raidą ir modernėjimą, nes įvaldydamas šiuos procesus personalas perima naujus įgūdžius, kelia savo informacinę kultūrą, aiškiau suvokia veiklos svarbą visoje institucijos struktūroje. Biblioteka-geriausiai išreikšta struktūrinė virtualios erdvės informacinės infrastruktūros dalis dalis visuose universitetuose.Reikšminiai žodžiai: Apklausa; Biblioteka; Informacinė infrastruktūra; Informacinės infrastruktūros; Informacinės technologijos; Lietuvos universitetų virtualios informacinės infrastruktūros; Tinklapis; Universitetai; Universitetas; Homepage; Information infrastructure; Information technologies; Informational infrastructures; Library; Questionnaire; Universities; University; Virtual informational structures Lithuanian universities.
ENThe virtual informational infrastructures of Vilnius University, Vytautas Magnus University and Klaipėda University are analysed with an aim to identify the components of informational infrastructure while monitoring in a virtual space of the institution the domains of information published on webpages; evaluate the influence of factors that unify informational infrastructure on information processes in an institution; establish the change of the expression of informational infrastructure in universities affected by new information technologies; highlight the influence of the functioning of informational infrastructure on the web on the change of institutional functions of universities. The survey was conducted in 2001–2002. The paper states that universities start creating webpage structures by reflecting the key processes of their activities, i.e. education and science. Dissemination of management information in a virtual space has become increasingly relevant with the widening scope and diversity of information. New information technologies change the ways of realising the key institutional functions of universities, i.e. education and science. The use of information technologies in institution’s informational infrastructure promotes institution’s development and modernisation, because by learning these processes the staff acquire new skills, develop their informational culture, and more clearly perceive the importance of activity in the entire structure of the institution. A library is mostly expressed structural part of informational infrastructure of a virtual space in all universities.