Reklaminių lankstinukų ir vartotojų emocinių nuostatų sąveikos empirinis tyrimas: Šiaulių miesto turizmo agentūrų atvejis

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Reklaminių lankstinukų ir vartotojų emocinių nuostatų sąveikos empirinis tyrimas: Šiaulių miesto turizmo agentūrų atvejis
Alternative Title:
Empirical research of interrelation between advertising pamphlets and consumer emotional attitudes: a case of Šiauliai tourism agencies
In the Journal:
Mokslas ir edukaciniai procesai [Science and process of education]. 2006, Nr. 1 (2), p. 94-107
Summary / Abstract:

LTPastaruoju metu pastebimas smulkių reklaminių spaudinių populiarėjimas – smulkūs reklaminiai spaudiniai išnešiojami po namus į pašto dėžutes. Straipsnio tikslas – nustatyti vartotojų pažiūrį į lankstinukus kaip reklamos priemonę. Apibendrinus tyrimo rezultatus paaiškėjo, kad vartotojams lankstinukų reklama yra naudinga. Tuo tvirtai įsitikinusių vyrų (40,9 proc.) skaičius kiek didesnis nei moterų (26,6 proc.). Išnagrinėjus respondentų požiūrį į lankstinukuose pateikiamos informacijos naudą pagal amžių paaiškėjo, kad daugiausia šios rūšies reklamos naudingumui pritarė iki 20 metų asmenys (40 proc.). Dauguma moterų ir respondentų, kuriems 21–30 metų, naudojasi lankstinukuose pateikiama informacija ir nėra linkę jos nuvertinti. Sudarius semantinius vartotojų emocinių nuostatų apie lankstinukus žemėlapius galima teigti, kad vyrams ir moterims lankstinukai dažniau sukelia teigiamas emocijas. Vyrai pažymėjo, kad teigiamas bruožas yra tai, kad lankstinukų reklama paprasta, aiški, informatyvi ir daranti įtaką. Akcentuodami neigiamas savybes vyrai teigė, kad lankstinukai yra erzinanti reklamos priemonė. Dauguma moterų teigė, kad lankstinukų reklama – tikrai informatyvi ir teisinga, ko gero, estetiška, įvairi ir aiški, tačiau nepakenčiama ir atgyvenusi. Vertinant vartotojų emocines nuostatas apie lankstinukus pagal amžiaus kriterijų paaiškėjo, kad iki 20 metų ir 21–30 metų respondentams reklama dažniau sukelia teigiamą reakciją, o vyresniems, 31–45 metų ir 46–60 metų respondentams – neigiamą.Reikšminiai žodžiai: Reklaminiai lankstinukai; Vartotojų emocinės nuostatos; Advertising pamphlets; Consumer emotional attitudes.

ENAdvertising and consumer behavior are interconnected closely. Advertising offers, consumer chooses. The more reliable advertising is the more chances the consumer is going to choose a certain product. However, emotions are the ones that usually interrupt the connection between advertising and consumer behavior. These emotions usually impact a certain means of advertising or the message it communicates. Pamphlet advertising is affected by a huge impact of emotions, since the volume of this means of advertising is broad and lots of information is presented. Therefore, consumers usually react to pamphlets. The article presents the interrelation between pamphlets and consumer emotions. The article presents the case of Šiauliai tourism agencies empirical research. Men stated that pamphlet advertising is simple, clear, informative and influencing. However, it is an irritating mean of advertising. Also men think that pamphlets are more or less monotonous and "sereaming". Most women claim that pamphlet advertising is quite informative and correct, aesthetic, various and clear; however, it is intolerable and old fashioned. Respondents younger than 30 more often react to pamphlets as to a suitable mean of information transmission. Older respondents (31-45 yrs. and 46-60 yrs.) do not think it is a suitable form of information transmission. Respondents under 30 accept pamphlet advertising as pleasant, informative, influencing, correct, various, simple and clear. However, they think that it is irritating and tiring. [text from author]

ISSN:
1822-4644; 2345-0681
Related Publications:
Smulkių reklaminių spaudinių efektyvumo įvertinimas socialiniu aspektu / Jolita Vveinhardt, Lina Tamutienė. Profesinės studijos: teorija ir praktika 2005, Nr. 1, p. 87-92.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/20117
Updated:
2016-05-26 13:44:20
Metrics:
Views: 12
Export: